دلو 09, 1399 18:56 Asia/Kabul
  • عبدالله: جمهوری اسلامی افغانستان به مذاکرات صلح متعهد است
    عبدالله: جمهوری اسلامی افغانستان به مذاکرات صلح متعهد است

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در گفتگو با هیات مذاکره کننده دولت، گفت که جمهوری اسلامی افغانستان به مذاکرات صلح به هدف قطع دایمی جنگ و برقراری صلح و ثبات دایمی متعهد است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا ،عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۹ دلو) با هیأت مذاکره کننده افغانستان در دوحه از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بر قطع جنگ، آتش‌بس فوری و پایان بخشیدن به قتل‌های هدفمند به عنوان اولویت‌های جمهوری اسلامی در مذاکرات تأکید کرد. 

عبدالله افزود: نظام، رهبران سیاسی و مردم افغانستان یک‌پارچه از شما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان حمایت می‌کنند. شما نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان و با در نظرداشت منافع ملی و اولویت‌های مردم مذاکرات و بحث‌های مربوط به صلح را به قاطعیت و هدفمندی دنبال نمایید. 

رییس شورای عالی مصالحه‌ي ملی بیان کرد که طرف جمهوری اسلامی افغانستان به مذاکرات صلح به هدف قطع دایمی جنگ و برقراری صلح و ثبات دایمی متعهد است و در این راستا گام‌های مهمی نیز برداشته است و از طرف مقابل نیز می‌خواهد تا صادقانه برای پایان جنگ و خون‌ریزی گام بردارد.

محمد معصوم ستانکزی رییس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان نیز بر عزم و اراده‌ی هیأت جمهوری اسلامی افغانستان برای بحث پیرامون قضایای مهم و حیاتی، قطع جنگ و خون‌ریزی و یافتن راه حل سیاسی برای مشکل کشور تأکید کرد.

کلیدواژه