احتمال بازگشت هیات مذاکره کننده دولت افغانستان از قطر
(last modified 1399-11-13T04:25:10+00:00 )
دلو 13, 1399 08:55 Asia/Kabul
  • احتمال بازگشت هیات مذاکره کننده دولت افغانستان از قطر
    احتمال بازگشت هیات مذاکره کننده دولت افغانستان از قطر

با توقف مذاکرات صلح افغانستان با طالبان، اعضای هیئت مذاکره کننده دولت در قطر بر سر دوراهی ماندن در دوحه یا بازگشت به کابل قرار دارند.

به گزارش رادیودری، «شریفه زرمتی» عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان به همراه دو عضو دیگر این هیئت روز گذشته در یک نشست خبری آنلاین با خبرنگاران اعلام کرد: از آنجا که دور دوم مذاکرات صلح با طالبان در قطر متوقف است، اعضای این هیئت برای ماندن یا بازگشت به کابل در انتظار مشورت شورای عالی مصالحه ملی و دولت افغانستان هستند.
زرمتی با اشاره به بی میلی طالبان برای پیگیری مذاکرات افزود: از شانزدهم ماه جدی تاکنون فقط سه نشست میان هیئت های مذاکره کننده برگزار شده و هیئت دولت افغانستان، آتش بس را به عنوان اولویت مذاکرات به طرف مقابل اعلام نموده، اما طالبان در این زمینه سکوت کرده است.
«رسول طالب» عضو دیگر هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان هم گفت: این هیئت آماده مذاکره جدی در مورد برنامه ها و موضوعات مطرح شده است، اما هیأت طالبان میز مذاکره را رها کرده و در این زمینه بهانه های غیرموجه ارائه می کند.
همچنین به گفته اعضای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان، بحث تشکیل «دولت موقت» در برنامه مذاکرات نیست و این موضوع از سوی هیچ یک از طرف های مذاکره کننده مطرح نشده است.
این اظهارات در حالی است که اخیرا بحث روی کار آمدن دولت موقت در افغانستان از طرف برخی مقامات از هر دو طرف داغ شده است.

کلیدواژه