دلو 13, 1399 12:56 Asia/Kabul

خانواده کودک ربوده شده درولایت بلخ مسوولان حکومتی کشورشان را به ناتوانی درردیابی اختطافچیان ومعلوم نمودن سرنوشت فرزندخردسالشان متهم می کنند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، والدین عبدالرئوف کودک 9 ساله ربوده شده  و جمعی از اقارب نزدیک وی می گویند که پس ازگذشت نزدیک به یکصد روز از اختتطاف فرزندشان هنوز حکومت محلی بلخ و مقامات مرکزی کشورشان نتونسته اند دراین خصوص به سرنخی دست یابند.

محمد نبی پدرکودک ربوده شده که برای چندمین باردرجمع رسانه های گروهی حضوریافت، از عدم پیشرفت در مشخص شدن سرنوشت فرزند خردسال ربوده شده اش اظهارنارضایتی وشکایت کرد. هفته قبل جهت ردیابی اختطافچیان و آزاد سازی این کودک ازبند، آنان یک مهلت پانزده روزه خواسته بود اما به گفته وی دراین مدت نیز هیچ کار مفیدی دراین راستا صورت نگرفته و مساله ربوده شدن کودکشان همچنان پیچیده و در هاله ای ازابهام باقی مانده است.

پدرکودک ربوده شده همچنان گفت: علیرغم آنکه رییس جمهوری کشورش نیز به مقامات حکومتی و نیروهای امنیتی درولایت بلخ هشدار داده بود که درصورت معلوم نشدن سرنوشت عبدالرئوف 9 ساله تمامی مقامات حکومتی و مسوولان امنیتی مرتبط با قضیه دراین ولایت را از وظایفشان سبک دوش خواهد کرد می گوید که دراین خصوص نیز شاهد هیچگونه برخورد قاطعی ازسوی ریاست جمهوری با مسوولان مربوطه نبوده اند.

پدر کودک ربوده شده هشدار میدهد درصورتی که سرنوشت فرزند اختطاف شده شان معلوم نشود ونسبت به تامین شدن امنیت جان ومال خود واقاربشان درآینده مطمین نگردند، شکایت به نهاد های بین المللی برده و از نمایندگی سازمان ملل متحد خواستارپناهندگی وترک اجباری دیارشان خواهند شد.

جزئیات این خبر در گزارش کاظم حیدری خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه