دلو 14, 1399 11:25 Asia/Kabul
  • کشته شدن رئیس شورای مرکزی «جمعیت اصلاح» در کابل
    کشته شدن رئیس شورای مرکزی «جمعیت اصلاح» در کابل

در دومین انفجار امروز در کابل رئیس شورای مرکزی «جمعیت اصلاح» کشته شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«جمعیت اصلاح» تایید کرده‌ که در انفجار دوم صبح امروز کابل که در منطقه سلیم کاروان رخ داد، دو نفر از جمله محمد عاطف؛ رییس شورای مرکزی این سازمان کشته شده‌اند.

در این رویداد، دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. 

ریاست شورای عالی مصالحه ملی در اعلامیه ای کشته شدن رییس كميته رهبری جمعیت اصلاح افغانستان را به شدت محکوم کرد.

در این اعلامیه آمده است: با تأسف تروریستان بدصفت، امروز یکی از علمای جید و شخصیت برازندۀ علمی و مذهبی کشور را به‌شهادت رسانیدند. دکتر محمد عاطف، پشتیبان صلح و آشتی در کشور بود. اما متأسفانه دشمنان مردم افغانستان، این عالم بی‌بدیل، با تقوا، دوراندیش، میانه‌رو و صاحب افکار و جهان‌بینی فراخ را از ما گرفتند.

 رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان هم با اشاره به افزایش ترورهای هدفمند در کشور می‌گوید که این ترورها توسط یک حلقه خاص در مرکز مدیریت میِ‌شود.

عطامحمد نورگفت: "با اندوه فراوان مطلع شدم که در تداوم ترورهای هدفمند، برادر عزیز دکتور محمد عاطف، رییس جمعیت اصلاح و از شخصیت های مبارز و دعوت‌ گر در پی انفجار ماین به شهادت رسیده است".

 نور گفت "دکتر‌ محمد عاطف انسان فهیم، متقی ‌و مبارز روشنگر بود. او نقش ارزشمندی در ترویج معارف اسلامی داشت و خدمات شایانی در این راستا انجام داد".

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی گروه طالبان در واکنش به کشته‌شدن رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح، گفت‏ در ادامه قتل‌های استخباراتی، صبح امروز محمد عاطف؛ ریيس شورای مرکزی جمعیت اصلاح در شهر کابل جان‌ باخته‌است.

مجاهد افزود: «ما ترور علما، خبرنگاران، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی را نکوهش نموده آن‌ را کار یک‌ حلقه‌ خاص می‌دانیم.»

گفتنی است که کابل و سایر شهرهای کشور طی ماه‌های اخیر، شاهد موجی از انفجارهای مرگبار بوده‌است.

اخیرا اروپا، امریکا و ناتو، طالبان را عامل اصلی این انفجارها عنوان کردند. طالبان اما این اتهام را رد می‌کند.

کلیدواژه