دلو 14, 1399 12:36 Asia/Kabul
  • سیاستمدار افغان: فرهنگ ناب اسلامی راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است
    سیاستمدار افغان: فرهنگ ناب اسلامی راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است

سیاست‌مدار و کارشناس امور بین الملل افغانستان بر این باور است که استفاده از فرهنگ ناب اسلامی، رهبری بی‌نظیر انقلاب و نیز باورمندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب، از رازهای ماندگاری و موفقیت روز افزون انقلاب اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عبدالطیف نظری سیاستمدار و کارشناس امور بین الملل در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در مصاحبه با ایرنا گفت که دستاوردهای علمی، صنعتی، مسالمت‌آمیز هسته ای، دفاعی و تاثیرگذاری منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران مبیِّن کمال انقلاب اسلامی ایران است.

وی  تصریح کرد: با توجه به موضوعات اشاره شده امروزه به خوبی شاهد هستیم که چگونه جمهوری اسلامی ایران پس ۴۲ سال از آغاز انقلاب اسلامی، بعنوان یک کشور برتر منطقه و جهان شناخته می شود.

نظری گفت که جمهوری اسلامی ایران امروزه با وجود همه فشارها و تحریم‌های غرب بعنوان قدرت برتر منطقه و جهان در همه عرصه‌ها مطرح است و به اعتراف خود غربی‌ها از جمله اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، ایران در حوزه‌های مختلف توانسته است جایگاه قابل قبولی را در سطح بین الملل و منطقه کسب کند.

وی تأکید کرد که با وجود فشارها و تحریم‌های همه جانبه، مردم ایران از اصولی که در سال ۱۳۵۷ براساس آن انقلاب اسلامی را راه اندازی کرده بودند، دست برنداشتند، این ایستادگی و مقاومت به قدری اهمیت دارد که می توان آنرا دلیل اصلی پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

این کارشناس امور بین الملل افزود: گفتمان انقلاب اسلامی ایران امروز بعنوان یک گفتمان غالب و مسلط نه تنها در ایران بلکه در فراتر از کشورهای منطقه مطرح است که همین موارد نیز از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران شمرده می شوند و در عین حال در دیگر انقلاب ها نظر آن یا دیده نمی شود و یا کمتر دیده می شود.

وی اظهار داشت: از دیگر موارد اهمیت جایگاه منحصر به فرد انقلاب اسلامی در تحولات سیاست بین الملل اینکه در میان همه انقلاب های جهان فقط در انقلاب اسلامی ایران است که می بینیم چنین فشارهایی علیه آن کشور و دستاوردهای انقلاب مطرح است، فشارهایی که دولت و ملت ایران به راحتی در برابر آنها مقاومت کرده و تا به امروز هم استوار ماندند. مردم باورمند به انقلاب اسلامی ایران امروزه به دلیل پاسداری از ارزش‌ها و اصول اولیه انقلاب مشکلات عدیده ای را تحمل و در عین حال به آن اصول و ارزش ها همچنان افتخار می کنند.

به باور این استاد دانشگاه، علت اینکه گفتمان انقلاب اسلامی ایران روز به روز توسعه پیدا می کند و مرزهای جغرافیایی منطقه را در می نوردد، در سه نکته نهفته است؛ ابتدا به دلیل بهره گیری مردم از فرهنگ ناب اسلامی که انقلاب از آن سرچشمه گرفته است، دوم رهبری سالم و بدون نقض در مسیر الهی این انقلاب شکوهمند و سوم اعتماد و باورمندی کامل مردم ایران به اساس انقلاب و تأکید آنها بر حفظ و استمرار آن است، مواردی که انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آنها و با وجود گذشت سال ها از آغاز آن هر روز مستحکمتر شده و نفوذش نیز در جهان رو به افزایش و گسترش است.

کلیدواژه