دلو 14, 1399 14:20 Asia/Kabul
  • تاکید مقام ارشد دولت افغانستان بر ضرورت تامین مناطق مرکزی این کشور
    تاکید مقام ارشد دولت افغانستان بر ضرورت تامین مناطق مرکزی این کشور

معاون رئیس جمهور افغانستان برتعهد دولت این کشور بر تامین امنیت شاهراه ها و مناطق مرکزی به خصوص شاهراه میدان ـ جلریز ـ بهسود تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری " سرور دانش " در بیانیه ای که در واکنش به وقایع ولسوالی بهسود صادر شد  ،گفت، حکومت باید برای  تحقق  تأمین امنیت شاهراه‌ها و مناطق هزاره‌جات مخصوصا شاهراه میدان- جلریز- بهسود از همه تلاش و کوشش خود بهره گیردتا به صورت مسالمت آمیز حل شود.

وی از  هیات اعزامی خواست ضمن رسیدگی جدی به وضعیت آسیب دیدگان، قضیه را به صورت عادلانه و همه جانبه بررسی کند و نتیجه  آن به اداره امنیت ملی افغانستان برساند. 

در بیانیه دانش آمده است، مردم هزاره به ویژه مردم بهسود همواره طرفدار نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی بوده و هیچگاه طرفدار خشونت و یا تقابل با حکومت و نظام نیستند. بنابراین هر کسی  یا هر گروهی که به هر انگیزه ای به تحریک مردم بپردازد، منافع و مصالح مردم را با خطر مواجه می‌سازد و باید جلو آنها گرفته شود.

وی همچنین از همه کسانی که در قالب گروه‌های مسلح و به نام خیزش‌های مردمی در بهسود و سایر مناطق فعالیت می‌کنند هم خواست در چارچوب  قانون و ساختارهای مشروع نهادهای امنیتی و دفاعی دولتی در تأمین امنیت مردم و منطقه خود سهم بگیرند. 

 دفتر شورای امنیت ملی افغانستان پیش از این گفته بود هیاتی که از سوی دولت به بهسود رفته بود، بررسی چگونگی حادثه  را آغاز کرده و با مردم و مقامات محلی در حال گفتگو است.

 

کلیدواژه