دلو 14, 1399 15:36 Asia/Kabul

جمعی از فعالان مدنی ولایت بلخ با تجمع در مقرشورای ولایتی این ولایت حمایتشان را از جمهوریت اعلام و با طرح ایجاد حکومت موقت درکشورشان مخالفت نمودند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، تجمع کنندگان خواست گروه طالبان و برخی از سران سیاسی مخالف حکومت فعلی افغانستان مبنی برایجاد حکومت موقت را یک طرح نامعقول و برخلاف اصول قانون اساسی  و در مغایرت با اراده مردم کشورشان و آنرا دسیسه برخی کشورهای خارجی دانستند.

سید محمد یزدان پرست از فعالان مدنی در ولایت بلخ و یکتن از معترضین طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان را دسیسه ای از سوی برخی کشورهای خارجی میداند.

این فعال مدنی ولایت بلخ عملکرد گروه طالبان در انجام تعهداتشان در توافقنامه این گروه با حکومت وقت آمریکا را غیرقابل پذیرش و در تضاد با تمامی بندهای این توافقنامه دانست.

وی از دولت افغانستان وسایر کشورهای ذیدخل درقضایی این کشور می خواهد که به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات گروه تروریستی طالبان و مظلوم نمایی های این گروه قرار نگیرند وتازمانی که این گروه به توقف ویا کاستن ازخشونت ها اقدام نکرده هیچ امتیازی به آنان قایل نشوند.

گفتنی است پس از مطرح شدن طرح ایجاد حکومت موقت از سوی برخی سیاسیون افغانستان و اخیرا که این خواست ازسوی گروه طالبان نیز مطرح شده است این مساله واکنش های گوناگونی را درپی داشته است .

این هم قابل ذکر است که فعالان مدنی ولایت بلخ درحالی حمایت شان از نظام جمهوریت در کشورشان را اعلام می کنند که اخیرا بسیاری از نمایندگان مردم افغانستان در پارلمان این کشور نیز طرح ایجاد حکومت موقت در شرایط کنونی را در مغایرت با قانون اساسی وبرخلاف خواست مردم کشورشان دانسته طرفداری شان را از نظام جمهوریت وحفظ دستآوردهای دودهه اخیر درکشورشان اعلام کردند.

جزئیات بیشتر در گزارش کاظم حیدری خبرنگار رادیودری:

 

 

کلیدواژه