خط و نشان جدید طالبان برای آمریکا
(last modified 1399-11-18T04:31:04+00:00 )
دلو 18, 1399 09:01 Asia/Kabul
  • خط و نشان جدید طالبان برای آمریکا
    خط و نشان جدید طالبان برای آمریکا

طالبان ، آمریکا و ناتو را به تشدید جنگ . ناامنی در صورت عقب نشینی نکردن از خاک افغانستان تهدید کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، طالبان روز جمعه اعلام کرد نقض توافقنامه دوحه به جنگی سخت خواهد انجامید که مسئولیت مستقیم آن بر عهده آمریکا خواهد بود

این بیانیه طالبان در واکنش به گزارش گروهی از کارشناسان آمریکایی صادر شد که از  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستند تا خروج نظامیان  این کشور را از افغانستان به تعویق بیاندازد.

امریکا در توافقنامه ای که  با طالبان در قطر امضاء کرده بود متعهدشده که در ماه می(ثور 1400) از افغانستان خارج شود  ونقض این توافقنامه از سوی واشنگتن باعث شده که جنگ ، ناامنی و کشتار در این کشور افزایش یابد و روند مذاکرات صلح نیز متوقف شود .

امریکا در تلاش است به جنگ  شکست خورده 20 ساله خود در افغانستان ادامه دهد تا بتواند توجیه ای برای آن پیدا کند .

طبق این گزارش، طالبان هشدار داده "اگر توافق دوحه لغو شود، این منجربه یک جنگ بزرگ خواهد شد که مسئولیتش مستقیم به دوش آمریکا است."

طالبان همچنین، به گزارش اخیر "گروه مطالعه افغانستان" کنگره آمریکا اشاره داشته که توصیه کرده دولت جو بایدن تاریخ خروج سربازان از افغانستان را تمدید کند.

براساس توافقنامه آمریکا با طالبان در 29 فوریه 2020 (10 حوت 1399)  در قطر، نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا باید از افغانستان خارج شوند، اما تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده و این درشرایطی است که ادامه حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در این کشور، موجب تداوم بی ثباتی و کشتار غیرنظامیان در افغانستان شده است.

کلیدواژه