دلو 18, 1399 15:44 Asia/Kabul

حملات هوایی و زمینی نظامیان افغانستان علیه مواضع گروه طالبان درشمال این کشور منجر به کشته وزخمی شدن 45 تن از مخالفان مسلح دولت این کشور شده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، قول اردوی 209 شاهین که بزرگترین مرکز نظامیان افغانستان درشمال این کشور می باشد با نشر خبرنامه ای گفته است که نیروهای هوایی موفق شده اند مواضع گروه طالبان درولایات بلخ، فاریاب وسرپل را هدف قرار بدهند.

خبرنامه افزوده که دراین حملات هوایی که روزوشب گذشته انجام یافته درمجموع 45 تن از افراد گروه طالبان کشته وزخمی شده اند .

درخبرنامه آمده است که نظامیان افغان با استفاده از هوپیماهای جنگی برخی مواضع گروه طالبان درمربوطات ولسوالی چمتال ولایت بلخ را هدف قرار دادند وتلفاتی براین گروه وارد کرده اند.

گفته شده است که دراین حملات هوایی نظامیان افغان 11 تن از شبه نظامیان گروه طالبان به هلاکت رسیده و8 تن دیگرشان زخمی شده اند .

خبرنامه افزوده که دریک رشته حملات هوایی دیگر که درولایت فاریاب علیه مخالفان مسلح دولت صورت گرفته نیز تعدادی از نیروهای طالبان کشته ویا زخمی شده اند.

خبرنامه قول اردوی 209 شاهین به نقل از مقامات این قول اردو نوشته است که حوالی ساعت 9 و 30 دقیقه شب گذشته نظامیان افغانستان با استفاده از طیاره های جنگی یک محل تجمع گروه طالبان درولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب را هدف قراردادند وچندین تن از افراد طالبان را کشته وزخمی نمودند .

این حمله هوایی که درقریه غذاری صورت گرفته درنتیجه آن 10 تن ازافراد گروه طالبان به هلاکت رسیده و7 تن دیگرشان شدیدا زخمی شده اند .

مقامات درقول اردوی 209 همچنان گفته اند که دراثر راه اندازی یک رشته عملیات نظامی درولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل ارتشیان افغان موفق شده اند 4 تن از جنگجویان گروه طالبان را به هلاکت برسانند و5 تن دیگرشان را زخمی نمایند.

خبرنامه نوشته است که این عملیات نظامی با نام شاهین 323 روزگذشته ودرمنطقه طیاره میدان ولسوالی سوزمه قلعه ولایت سرپل راه اندازی شده است.

درعین حال نیروهای امنیتی درولایت بلخ نیز ازکشف وخنثی سازی دوحلقه ماین کارگذاشته شده ازسوی گروه طالبان درولسوالی شورتپه این ولایت خبرداده اند.

مسوولان امنیتی گفته اند که این ماینهای کشف وخنثی شده با هدف وارد کردن تلفات به نیروهای امنیتی وتخریب برخی تاسیسات دربازار قریه هزار توقی ولسوالی یاد شده جاسازی شده بود که قبل از انفجارتوسط نیروهای امنیتی خنثی گردیدند.

نظامیان افغانستان درشمال این کشور می گویند که گروه طالبان به منظور خلق نمودن وحشت درمیان مردم وریختاندن خون سربازان وغیرنظامیان دست به هرعمل ناجایز ودهشت افگنانه می زنند که به گفته مقامات امنیتی این گونه رفتارهای گروه طالبان جزافزایش نفرت وانزجار مردم نسبت به این گروه هیچ نتیجه دیگری را درپی نداشته است.

گزارش کاظم حیدری خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه