فشار نظامی بر طالبان در روند صلح تعیین کننده است
(last modified Mon, 08 Feb 2021 09:38:00 GMT )
دلو 20, 1399 14:08 Asia/Kabul
  • فشار نظامی بر طالبان در روند صلح تعیین کننده است
    فشار نظامی بر طالبان در روند صلح تعیین کننده است

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان، با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات، فشار نظامی بر طالبان را در روند صلح تعیین کننده دانست.

به گزارش رادیودری، مارشال «عبدالرشید دوستم»  در دیدار با «محمد محقق» رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور رئیس جمهور، با اشاره به درخواست طالبان برای کناره‌گیری اشرف غنی، از ریاست جمهوری و اختلافات داخلی بین سیاسیون، گفت اگر رهبران و شخصیت‌های سیاسی اختلافات را کنار نگذارند زمین را به طالبان خواهند باخت.

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان با اظهار اینکه طالبان سبب ایجاد ناامیدی در روند مذاکرات صلح شده، خطاب به محقق افزود: «رئیس جمهور باید همه سیاسیون را جمع کند و اختلافات فکری را فعلاً کنار بگذارند، زیرا جغرافیا و حاکمیت افغانستان در خطر است». محمد محقق نیز در این دیدار تاکید کرد که از روند صلح استقبال می‌کند، اما اگر این روند ناکام شود در برابر هر نوع دسیسه ایستادگی خواهند کرد.

با نادیده گرفتن توافقنامه قطر ازسوی آمریکا و پایبند نبودن به مفاد آن از جمله، خارج نشدن اشغالگران از افغانستان، روند مذاکرات صلح متوقف شده و طالبان نیز با تغییر رویکرد در قبال روند مذاکرات، آنرا را با خروج  نظامیان خارجی از افغانستان گره زده است.

کلیدواژه