دلو 21, 1399 09:47 Asia/Kabul
  • امرالله صالح: طالبان هنوز با شبکه القاعده ارتباط دارد
    امرالله صالح: طالبان هنوز با شبکه القاعده ارتباط دارد

معاون اول رییس‌ جمهوری افغانستان از همراهی بیش از ۵۰۰ تروریست خارجی در کنار طالبان در افغانستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، امرالله صالح روز سه شنبه  گفت ، گروه طالبان به تعهدات خود نسبت به توافق‌نامه صلح امریکا و گروه طالبان عمل نکرده  وهمواره  با گروه تروریستی القاعده در ارتباط بوده است .

 شورای امنیت سازمان ملل نیر اخیر در گزارشی اعلام کرد، طالبان و گروه تروریستی القاعده باهم ارتباط دارند و در مجموع میان ۲۰۰ تا ۵۰۰ تروریست در ولایت‌های بدخشان، غزنی، هلمند، خوست، کنر، قندوز، لوگر، ننگرهار، نورستان، پکتیا و زابل فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که طالبان ارتباط با گروه تروریستی القاعده را  رد می‌کند و می‌گوید که نه آن‌ها در افغانستان حضور دارند و نه نیازی به حضور آنان وجود دارد.

در توافق‌نامه دوحه، طالبان متعهد به قطع ارتباط خود با القاعده و دیگر گروههای تروریستی شده‌اند و در مقابل نیروهای امریکایی نیز وعده داده‌اند که تا پایان ماه می سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌شوند؛ اما به نظر می‌رسد که هردوطرف تعهد خود را نقض کرده‌اند.

اعضای گروه تروریستی القاعده همانند داعش در برخی از کشور های آسیایی مانند افغانستان ، سوریه و عراق با حمایت  امریکا جنایات زیادی مرتکب شده که کشتارهزاران  انسان بیگناه و تخریب زیر ساخت های این کشورها برکسی پوشیده نیست .

پیش از این طالبان گفته بودند که به توافق با ایالات متحده متعهد هستند. در گذشته ارتباط این گروه با شبکه القاعده توسط سخنگویان طالبان رد شده بود.

اداره جدید ایالات متحده می‌گوید که توافق با طالبان را بازنگری می‌کند تا نتیجه حاصل شود که این گروه به تعهدات برای قطع رابطه با تروریستان عمل کرده یا هنوز با آن‌ها ارتباط دارد.

کلیدواژه