دلو 21, 1399 13:29 Asia/Kabul
  • تکمیل کار ساخت ۱۲۶ متر دیوار محافظوی در ولایت تخار
    تکمیل کار ساخت ۱۲۶ متر دیوار محافظوی در ولایت تخار

پروژه دیوار محافظوی آهن کانکریتی قریه جنگل گزا ولسوالی فرخار به هزینه بیش از ۹ میلیون و۹۶۰ هزار افغانی از بودجه برنامه انسجام ساحوی وزارت احیاء وانکشاف دهات تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این پروژه یکی از پروژه های برنامه انسجام ساحوی وزارت احیاء انکشاف دهات بوده که با اعمار آن بیش از ۲ هزار جریب زمین زراعتی، باغ و خانه ها در روستای جنگل گزا این ولسوالی محافظت  گردیده است.

دیوار محافظوی جنگل گزا ولسوالی فرخار به شکل آهن کانکریتی ساخته شده که ضمن محافظت زمین های زراعتی، باغ و خانه های مردم کانال برق ۴۰۰ کیلووات این ولسوالی را نیز از تهدید سیلاب محافظت مینماید.

قمر الدین ریس شورای انکشافی محل ضمن تشکر از کار و فعالیت های ریاست احیاء وانکشاف دهات گفت: در گذشته مردم این روستا از تهدید سیلاب های موسومی رنج می بردند و سالانه صد ها جریب زمین زراعتی و باغ مردم را آب تخریب می کرد که با تکمیل این پروژه  به  این مشکل رسیدگی صورت گرفت.

رئیس شورای انکشافی جنگل گزا نیز افزود: این پروژه علاوه بر این که مردم را درچرخش روند اقتصادی کمک می نماید از سوی دیگر با محافظت کانال برق ما را از اوضاع جهان با خبر می سازد.

 

کلیدواژه