دلو 22, 1399 13:49 Asia/Kabul
  • ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه افغانستان در ولایت لوگر
    ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه افغانستان در ولایت لوگر

میدان هوایی بین‌المللی لوگر یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های هوایی افغانستان به شمار می‌رود که در بستر ۲۰ هزار جریب زمین ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیودری، قاسم وفایی‌زاده؛ رییس اداره هوانوری افغانستان می‌گوید، این فرودگاه بزرگترین فرودگاه افغانستان خواهد بود و هزینه ساخت آن دو میلیارد دالر برآورد شده است.

به گفته او، مطالعات فنی فرودگاه ولسوالی محمدآغه لوگر را شرکت ایتالیایی تیکنیتال اینک انجام داده‌است.

وفایی‌زاده می‌گوید، مطالعات امکان‌سنجی ساخت این فرودگاه شامل مطالعات محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی از ماه ثور سال ۱۳۹۸ آغاز شده‌بود.

وفایی‌زاده افزوده که میدان هوایی محمدآغه لوگر با تمام امکانات مورد نیاز یک فرودگاه بین‌المللی ساخته می‌شود که شامل ترمینال بین‌المللی مسافران با ظرفیت حداقل ۱۰ میلیون مسافر در سال و خدمات کارگو را دارا خواهد بود. در کنار آن یک بخش فرآوری مواد اولیه برای صادارت ساخته خواهد شد که بتواند به گفته او نیاز بازار هوانوردی افغانستان و منطقه را جوابگو باشد.

به گفته رییس اداره هوانوردی ملکی، ساخت این فرودگاه در اتصال منطقه‌ای، رشد صادارات و توسعه اقتصادی افغانستان نقش ارزشمندی خواهد داشت.

افغانستان در حال حاضر ۶۴ میدان هوایی کوچک و بزرگ دارد که از این میان تنها چهار فرودگاه آن بین‌المللی است.

فرودگاه قندهار نخستین فرودگاه افغانستان است که در سال ۱۹۶۰ ساخته شد. پس از قندهار فرودگاه کابل ساخته شد که حالا بزرگ‌ترین فرودگاه افغانستان محسوب می‌شود.

کلیدواژه