دلو 22, 1399 18:51 Asia/Kabul
  • گرامیداشت از چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هرات
    گرامیداشت از چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هرات

ازچهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات با حضور مسئولین محلی، روسا، پیشکسوتان، استادان دانشگاه، علما و روحانیون، جامعه طبی، نمایندگان شورای ملی و ولایتی، مسوولین سرکنسولگری‌های ترکمنستان و پاکستان مقیم هرات تجلیل و گرامی‌داشت به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در این مراسم سید عبدالوحید زاهد قتالی، والی ولایت هرات با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات این روز را به نمایندگی از ملت افغانستان بخصوص شهروندان هرات به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

دکتر محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات هم طی سخنانی گفت:  همه ساله مراسمی را با حضور مقامات رسمی، نمایندگی‌های سیاسی خارجی در ولایت هرات، سکتورهای خصوصی، فرهنگیان، فرهیختگان و علمای دینی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل محدودیت‌های به میان آمده از شیوع بیماری کرونا مانند سال‌های گذشته محفلی با تجمعات وسیع برگزار نشد.

وی افزود: در جشن ۲۲ بهمن(دلو) امسال دفتر یادبودی را در مقر کنسولگری برگزار نمودیم که با استقبال گسترده و گرمی از مسوولین بلند پایه از جمله والی ولایت هرات، مولوی خداداد رئیس شورای سرتاسری علمای حوزه غرب، حاج کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی و دیگر اقشار مختلف این ولایت برگزار شد.

 صدیقی فر در ادامه سخنانش آرزو نمود تا بیست و دوم بهمن (دلو) سال آینده را در ولایت هرات به گونه‌ای متفاوت در حالی که صلح و آرامش واقعی به افغانستان بازگشته است از این شادی به گونه‌ای مشترک تجلیل نماییم. وی علاوه نمود: کشور ایران و افغانستان دارای مشترکات دیرینه‌ای هستند و روابط گسترده آنها در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و مبادلات تجارتی بر کسی پوشیده نبوده و ولایت هرات نقطه کانونی تبادلات ما با افغانستان است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با بیان اینکه در سال جاری ما شاهد افتتاح خط آهن خواف_هرات بودیم گفت: امیدواریم در سال آینده نیز دستاوردهای خوبی را در روابط میان دو کشور داشته باشیم.

همچنان، سید عبدالوحید زاهد قتالی، والی هرات خاطرنشان ساخت که انقلاب‌های اسلامی در کشورهای ایران و افغانستان هم زمان بود اما  متاسفانه در افغانستان به نتیجه مطلوب نرسید.

در ادامه این دیدارها، کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات همچنین با عرض تبریک بدین مناسبت بر دوستی هر چه بیشتر میان دو ملت و دو دولت تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی خداداد صالح رئیس شورای سرتاسری علمای حوزه غرب کشور با حضور در این جشن یادبود از روابط نیک و حسنه جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان بخصوص ولایت هرات به نیکی یاد نمود.

در این مراسم همچنین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده بامیانی مسوول بخش علما و مبلغین دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در هرات، به نمایندگی از مجموعه بزرگ و ولایی این مرکز فرهنگی و دینی، چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفته و امید برد تا مردم افغانستان نیز با الگوگیری از آن شاهد آبادانی و صلح سرتاسری در کشورشان باشند.

 

کلیدواژه