دلو 23, 1399 12:28 Asia/Kabul
  • گسترش روابط تجاری ایران و افغانستان
    گسترش روابط تجاری ایران و افغانستان

رایزن بازرگانی ایران و افغانستان با بیان اینکه تجارت سالانه ایران و افغانستان سه میلیارد دلار است، گفت: افزایش میزان مبادله تجاری دو کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش رادیودری، «محمدمهدی جوانمرد قصاب» رایزن بازرگانی ایران و افغانستان روز پنجشنبه درخصوص صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان، تصریح کرد: محصولات فولادی، میلگرد، سیمان، شیرینی و شکلات و صنایع غذایی از جمله کالاهای است که در صدر لیست صادرات ایران به افغانستان قرار دارد.

جوانمرد قصاب با بیان اینکه واردات کالا از افغانستان به ایران اندک است، گفت: عمده صادرات افغانستان محصولات پایه کشاورزی است که تولید این کالاها در داخل ایران ارزان‌تر محاسبه می شود به این همین دلیل واردات از این کشور اندک است.

رایزن بازرگانی ایران و افغانستان با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بزرگ ایران و افغانستان در روزهای آینده گفت: این نمایشگاه در کابل برگزار می شود و تمام محصولات ایرانی از جمله صنایع غذایی، ماشین آلات و محصولات شرکت های دانش بنیان در آن عرضه خواهد شد.

در ۹ ماه گذشته، افغانستان با پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پنجمین مقصد صادراتی ایران بوده است.

کلیدواژه