دلو 23, 1399 15:32 Asia/Kabul
  • اجرای کریدور حمل و نقلی ترانس افغان بین ازبکستان و افغانستان
    اجرای کریدور حمل و نقلی ترانس افغان بین ازبکستان و افغانستان

رؤسای جمهور ازبکستان و افغانستان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آغاز اجرای عملی طرح کریدور حمل و نقلی ترانس افغان تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس ، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان و «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی مسائل روز در دستور کار دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

روسای جمهور دو کشور با رضایتمندی از نتایج موفقیت آمیز نخستین نشست گروه‌های کاری سه‌جانبه در پیشبرد طرح ساخت کریدور حمل و نقلی ترانس افغان که در آن نمایندگان بلندپایه ازبکستان، افغانستان و پاکستان و همچنین نهادهای بین المللی مالی معتبر حضور داشتند، در مورد همکاری و تسریع اجرای طرح خط جدید انتقال برق «سرخان- پل خمری» به توافق رسیدند .

میرضیایف و غنی همچنین، امکان گسترش همکاری‌های همه جانبه ازبکستان و افغانستان در زمینه‌های نفت و گاز، آموزشی و آموزش کارمندان ماهر افغانی در تخصص‌های فنی را بررسی کردند.

روسای جمهور ازبکستان و افغانستان با تبادل نظر درباره روابط در سطوح عالی، دستور ایجاد گروه مشترک دولتی با هدف نظرسنجی دائمی و پیشبرد موثر اجرای «نقشه راه» و طرح‌های اولویت دار سرمایه گذاری را نیز دادند.

کلیدواژه