دلو 23, 1399 15:43 Asia/Kabul

نیروهای امنیتی افغانستان در چند عملیات در خصوص آزادسازی کودک 9ساله از چنگ آدم ربایان شماری از اعضای گروه تروریستی داعش را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری از مزارشریف ،والی بلخ ازبازداشت چندین خانواده متعلق به افراد گروه داعش وتشدید عملیاتهای شبانه نظامی علیه قرارگاه های افراد مسلح غیرمسوول درمربوطات این ولایت خبرداد .

محمد فرهاد عظیمی که درجمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن تشریح وضعیت امنیتی ولایت بلخ وعملیاتهای نظامی که علیه مخالفان مسلح دولت طی یکماه اخیرراه اندازی شده است ازدست آوردهای که نیروهای امنیتی داشته اند یاد کرد .

والی بلخ درحالیکه برراه اندازی عملیاتهای شبانه نیروهای ویژه امنیتی بالای قرارگاه های افراد مسلح غیرمسوول تاکید می کند افزود که درشب گذشته نیز هشت مورد عملیات نظامی انجام یافته که چهارمورد آن با هدف شناسایی وبازداشت افراد مسلح غیرمسوول ویا نیروهای وابسته به گروه طالبان بوده است .

عظیمی افزود که دراین عملیاتها نیروهای امنیتی با تعدادی ازخانواده های خارجی متعلق به گروه داعش که زنان وکودکان نیز شامل بودند مواجه گردیدند که برایشان غیرمنتظره بود.

والی بلخ می گوید : هرچند افراد دستیگرشده متعلق به گروه داعش درحال حاضر دست به کدام اقدام تخریبی ومسلحانه نزده اند اما بخاطررفع نگرانی های باشندگان ولایت بلخ قراراست تمامی این افرادشناسایی ودستگیرگردند .

والی بلخ ضمن تاکید برمبارزه جدی با گروه های هراس افگن درسطح این ولایت در رابطه به برخی دستآوردهای دیگری که نیروهای امنیتی دربرابر گروه تروریستی طالبان داشته اند نیز سخن گفت واین دستآوردها را چنین برشمرد .

والی بلخ این را هم یاد آورشد که نیروهای امنیتی با هدف آزاد سازی کودک 9 ساله ربوده شده تاکنون 28 مورد اقدامات امنیتی وعملیات نظامی را انجام داده اند اما به گفته وی به دلیل پیچیده شدن این مساله دررابطه به این کودک تاکنون به کدام سرنخ متقنی دست نیافته اند .

این درحالیست که خانواده واقارب این کودک ربوده شده نزدیک به سه ماه می شود که دراعتراض به اختتاف این کودک خیمه تحصن برپا نموده وچندروزپیش نیز تظاهراتی را درهمین خصوص درشهرمزارشریف برگزارکردند وقرار بود امروز نیز شاهراه بندرمرزی حیرتان – مزارشریف را به رسم اعتراض مسدود نمایند .

کلیدواژه