عقرب 04, 1395 16:59 Asia/Kabul
  • محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان
    محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، حمله تروریستی در کویته پاکستان را محکوم کرد.

در خبرنامه‌ای که  از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان منتشر شده آمده است، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان حمله تروریستی به یک مقر پلیس در شهر کویته پاکستان را با شدید ترین الفاظ محکوم می‌نماید.

به گزارش روز سه شنبه رادیو دری در این خبرنامه به نقل از اشرف غنی گفته شده: تروریسم تهدید مشترک برای ثبات منطقه و جهان است و امروز یکبار دیگر از اثر حملۀ تروریستی وحشتناک، شماری از خانواده‌ها به‌ سوگ نشستند.

رییس جمهورافغانستان به مبارزه مشترک منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرده و گفته است که تروریسم قوم، دین، قانون و نژاد را نمی‌شناسد.

گفتنی است که سه مهاجم شب گذشته به یک مرکز آموزشی پلیس در کویته پاکستان حمله کردند که در اثر آن دستکم 85 نفر کشته و 120 نفر مجروح شدند.

مقام های پلیس گفته اند که دو تن از مهاجمان هنگامی که واسکت‌های خود را منفجر کردند کشته شدند و یک تن دیگرشان توسط نیروهای امنیتی از پا در آمده است.

گفته شده، مسوولیت این حمله را گروه افراطی لشکر جنگوی که در آن کشور فعالیت دارد به عهده گرفته است.

شیرافکن، فرمانده نیروهای مرزی ایالت بلوچستان نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که این حمله توسط «لشکر جهنگوی» صورت گرفته است امابطور تلویحی افغانستان را در این حادثه متهم کرد.

این در حالی است که افغانها با این گروه هیچگونه ارتباطی ندارند.

 

کلیدواژه