دلو 26, 1399 09:32 Asia/Kabul
  • ادامه مخالفت ها با مداخله گری آمریکا در مسئله صلح افغانستان
    ادامه مخالفت ها با مداخله گری آمریکا در مسئله صلح افغانستان

سخنگوی وزارت صلح افغانستان تاکید کرده که هیچ نسخه وارداتی نمی‌تواند مشکل صلح این کشور را حل کند و دولت برای مشارکت سیاسی با مخالفان آماده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، در حالیکه موضوع ایجاد دولت موقت در افغانستان بالا گرفته، «ناجیه انوری» سخنگوی وزارت صلح در این باره گفت که موضوع ایجاد دولت موقت تاکنون به صورت رسمی شامل دستورکار مذاکرات نشده و تاکید نمود که همه مسائل مورد بحث بایستی شامل دستورکار شود.

انوری در پاسخ به این سوال که آیا قوت گرفتن مسئله دولت موقت سبب نگرانی کابل شده ، افزود: در مذاکرات صلح از طرف جمهوری اسلامی افغانستان نمایندگان مردم قرار دارند که آمده‌اند با انعکاس خواسته‌های آنان مذاکره نمایند و در مورد آن تصمیم بگیرند، «بنابراین تا وقتی که خواست و نظر مردم افغان نباشد هیچ نسخه خارجی نمی‌تواند راه حل معضل فعلی کشور گردد».

این سخنان پس از آن است که نمایندگان پارلمان افغانستان در نشست عمومی روز چهارشنبه اعلام کردند که زلمی خلیل زاد، نماینده امریکا در امور افغانستان با تفرقه افکنی به توقف در روند مذاکرات صلح و گسترش جنگ دامن زده و با طرح تشکیل دولت موقت میان دولتمردان ، نمایندگان مجالس و شخصیت های سیاسی و مذهبی افغانستان تنش بوجود آورده است .

کلیدواژه