دلو 27, 1399 01:56 Asia/Kabul
  • طالبان: مهاجمان به افغانستان از سرنوشت شوروی عبرت بگیرند
    طالبان: مهاجمان به افغانستان از سرنوشت شوروی عبرت بگیرند

عضو ارشد هیئت سیاسی طالبان با تاکید بر خروج نیروهای تروریست آمریکایی و ناتو از افغانستان، آنها را به عبرت گیری از سرنوشت شوروی فرا خواند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «سهیل شاهین» با انتشار توئیتی تاکید کرد که هدف طالبان از جنگ و مبارزات جهادی ایجاد یک نظام اسلامی در افغانستان است که در آن عدالت حاکم باشد و همه افغان‌ها نیز در آن حضور داشته باشند.

عضو ارشد هیئت سیاسی طالبان افزود: آزادی بیان در پرتو اصول اسلامی یک ضرورت و حق جامعه اسلامی است، انتقاد سالم اصلاحات را به همراه دارد و راه عدالت را هموار می‌نماید و این یک بخش جدا نشدنی از یک نظام اسلامی است.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان با دولت افغانستان با اشاره به حمله ارتش سرخ شوروی به این کشور در سال 1979(1357شمسی) گفت: «آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که مجاهدین افغانستان  را در 3 ماه سرکوب می‌کنند، اما موفق به انجام این کار نشدند».

سهیل شاهین همچنین تاکید کرد که نیروهای شوروی پس از 10 سال مجبور به ترک افغانستان شدند و اتحاد جماهیر شوروی نیز در آستانه سقوط قرار گرفت، پس اکنون نیروهای آمریکایی و ناتو نیز بدانند که سرنوشت جز این ندارند و افغانستان را ترک کنند.

کلیدواژه