دلو 27, 1399 19:17 Asia/Kabul
  • اعلام زمان امتحان سالانه‌ مدارس در مناطق سردسیری افغانستان
    اعلام زمان امتحان سالانه‌ مدارس در مناطق سردسیری افغانستان

وزارت معارف افغانستان زمان امتحان مدارس در ولایت‌های سردسیر و نهایت سردسیر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در اعلامیه‌ای که روز دوشنبه، بیست‌وهفتم دلو، از سوی این وزارت به نشر رسید، آمده است که امتحان سالانه مدارس سردسیر از ۱۰ تا ۲۵ ماه اسفند/حوت سال جاری گرفته می‌شود.

طبق این تقسیم‌اوقات، امتحان سالانه  کلاس‌های اول تا سوم در مناطق سردسیر از ۲۰ اسفند/حوت آغاز و در ۲۵ همین ماه خاتمه می‌یابد.

به این ترتیب این وزارت زمان برگزاری امتحان سالانه‌ کلاس‌های چهارم تا دوازدهم و مدارس شبانه را از  ۱۰ اسفند/حوت تا ۲۵ همین ماه تعیین کرده است.

طبق گفته‌های وزارت معارف، امتحان سالانه در مناطق نهایت سردسیر از  ۱۰ فروردین/حمل آغاز و در ۲۵ همین ماه تکمیل می‌شود.

این وزارت گفته است که امتحان کلاس‌های اول تا سوم در ۲۰ حمل و امتحان صنف‌های چهارم تا دوازدهم در ۱۰ فروردین/حمل آغاز می‌شود.

از سوی دیگر وزارت معارف گفته است که امتحانات مشروطی و معذرتی در مناطق سردسیر از سوم ماه فروردین/حمل آغاز و در سیزدهم همین ماه خاتمه پیدا می‌کند.

به همین ترتیب امتحان مشروطی از کلاس اول تا کلاس دوازدهم در مناطق نهایت سردسیر از اول ماه اردیبهشت/ثور آغاز و در دهم این ماه تکمیل می‌شود.

این وزارت اما شروع مدارس در مناطق سردسیر را سه فروردین و نهایت سردسیر را یک اردیبهشت/ثور تعیین کرده است.

با این حال وزارت معارف از مدارس خواسته است که طبق تقسیم‌اوقات زمانی امتحانات سالانه ۱۳۹۹ را اخذ و مطابق لایحه این وزارت، سال جدید ۱۴۰۰ تعلیمی را آغاز کنند.

گفتنی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس با تأخیر آغاز شد. وزارت معارف با شروع فصل سرما مدارس را تعطیل کرد و گفت که پیش از ماه فروردین/حمل امتحان سالانه را اخذ می‌کند.

 

کلیدواژه