دلو 28, 1399 16:56 Asia/Kabul
  • 1000 خودرو در اسلام قلعه طعمه حریق شدند
    1000 خودرو در اسلام قلعه طعمه حریق شدند

رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: بیش از یک هزار خودرو در نتیجۀ آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه در ولایت هرات طعمه حریق شدند.

به گزارش رادیودری، یونس قاضی‌زاده، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری امروز (سه‌شنبه)  گفت: بیش از یک هزار خودرو در نتیجۀ آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه در ولایت هرات طعمه حریق شدند و احتمال می رود که این آمارها افزایش یابد.  

براساس این گزارش، یافته‌های هیات بررسی حادثه اسلام‌قلعه نشان می‌دهند که تاکنون ۹۰۲ خودرو در آتش‌سوزی در این بندر، سوخته‌اند.

این آتش سوزی چهار روز پیش در گمرک بندر اسلام‌قلعه رخ داد.

روز گذشته، صدها تن از رانندگان و بازرگان خواستار با بیان اینکه فساد و ضعف مدیریت عامل اصلی حادثه اسلام قلع است خواستار جبران خسارت خود از سوی دولت شدند.

«خلیل‌احمد» یک راننده متضرر گفت: تمام اموال با تلاش و کوشش به دست آمده و در یک لحظه دود شده است و دولت باید خسارت وارده را جبران کند.

با گذشت چهار روز از این آتش‌سوزی، مقام‌های محلی این ولایت روز گذشته گفتند که هنوزهم در بخش‌های از این گمرک آتش‌خاموش نشده‌ و میزان وارد شدن خسارات و شمار خودروهای که در آتش سوخته‌اند، مشخص نیست.

اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات گفت که در این آتش‌سوزی، صدها میلیون دلار به بازرگانان و خودرو داران زیان وارد شده‌است و اگر حکومت آنان را همکاری نکند، اقتصاد کشور به ویژه ولایت هرات با رکورد بی‌سابقه رو به‌رو خواهد شد.

مقام‌های محلی هرات گفتند که به علت غفلت و فساد اداری در گمرک اسلام‌قلعه، آتش‌سوزی صورت گرفته‌ و با عاملان آن جدی برخورد می‌شود.

کلیدواژه