دلو 29, 1399 11:12 Asia/Kabul
  • دعوت اسلام آباد از برادر احمدشاه مسعود برای سفر به پاکستان
    دعوت اسلام آباد از برادر احمدشاه مسعود برای سفر به پاکستان

دولت پاکستان با هدف تقویت رایزنی‌ها با رهبران سیاسی افغانستان و کمک به پیشبرد روند صلح، از «احمد ولی مسعود» برادر احمدشاه مسعود و رئیس بنیاد مسعود برای سفر به اسلام‌آباد و دیدار با مقامات پاکستانی دعوت کرد.

به گزارش رادیودری، طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، احمدولی مسعود، برادر احمدشاه مسعود، سفیر سابق افغانستان در انگلیس و از بنیانگذاران حزب نهضت ملی قرار است امروز (۲۹ بهمن) بنا بر دعوت رسمی اسلام آباد به پاکستان سفر کند.

احمدولی مسعود قرار است ضمن دیدار با مقامات پاکستانی از جمله وزیر امور خارجه، رئیس مجلس ملی و برخی از اندیشمندان سیاسی، در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد نیز سخنرانی کند.

وزارت خارجه پاکستان افزود: دیدار احمد ولی مسعود بخشی از سیاست‌های اسلام‌آباد برای گسترش تماس‌ها با رهبری سیاسی افغانستان و تعمیق روابط بین مردم دو کشور است. این سفر همچنین فرصت مهمی را برای تبادل نظر در مورد روند صلح افغانستان فراهم می کند.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: پاکستان همچنان متعهد به تقویت روابط دو جانبه با افغانستان است و از یک راه حل سیاسی گسترده، فراگیر با حضور همه سهام‌داران افغانستان از طریق یک روند صلح به رهبری و خواست مردم و دولت این کشور پشتیبانی می کند.

کلیدواژه