دلو 29, 1399 13:15 Asia/Kabul
  • حمایت کابل از خروج \
    حمایت کابل از خروج \"مبتنی بر شرایط\" ناتو از افغانستان

وزیر امورخارجه افغانستان در دیدار با نماینده غیرنظامی ناتو درباره موضع این سازمان نظامی برای خروج «مبتنی بر شرایط» نیروهایش از افغانستان رایزنی کردند.

به گزارش رادیودری، براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، «حنیف اتمر» در دیدار با «استفانو پونتیکورو» نماینده ارشد غیرنظامی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در این کشور درخصوص اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در پیوند با اهمیت عملی‌شدن تعهدات طالبان و «رویکرد مبتنی بر شرایط» این سازمان نظامی در افغانستان گفت وگو کردند.

استولتنبرگ دوشنبه شب در آستانه نشست وزاری دفاع ناتو، در یک کنفرانس خبری گفته بود، نیروهای این سازمان «تا فرارسیدن زمان مناسب افغانستان را ترک نخواهند کرد».

اتمر و پونتیکورو همچنین، پیرامون چگونگی ادامه مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان، اهمیت دیپلماسی منطقه‌ای و نقش دیپلماسی مذهبی در حمایت از روند صلح بحث و تبادل نظر کردند.

فرافکنی و اظهارات تحریک آمیز دبیرکل ناتو درشرایطی است که آمریکا و متحدانش پس از دو دهه جنگ شکست خورده در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و امنیت ، این کشور را به کانون جنگ، گسترش تروریسم و ناامنی تبدیل کرده اند.طالبان نیز بارها اعلام کرده با ادامه حضور نظامیان تروریست خارجی به فرماندهی امریکا، خشونت همچنان در افغانستان ادامه خواهد داشت .

مقامات دولت افغانستان هم دیگر متوجه اقدامات تفرقه انگیز آمریکا شده و آنها را عامل اصلی توقف در روند مذاکرات صلح بین الافغانی میدانند.

کلیدواژه