دلو 30, 1399 07:59 Asia/Kabul
  • هشدار درباره احتمال \
    هشدار درباره احتمال \"عملیات بهاری\" طالبان در افغانستان

فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان با اظهار اینکه حملات گروه طالبان تشدید شده است، نسبت به احتمال آغاز عملیات بهاری توسط این گروه هشدار داد.

به گزارش رادیودری، «اسکات میلر» فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مدعی شد که حملات طالبان در زمستان سال جاری بسیار شدیدتر از زمان مشابه در سال‌های گذشته است.

درحالیکه مذاکرات صلح بین الافغانی در بن‌بست قرار دارد و تیم‌های مذاکراتی افغانستان و طالبان از یک ماه پیش هیچ دیداری نداشته‌اند، میلر مدعی شد که این موضوع «شرایط را برای حرکت رو به جلو و رسیدن به یک نقطه عطف تاریخی برای افغانستان فراهم نمی‌کند».

فرمانده ارشد نظامیان تروریست آمریکایی و ناتو در افغانستان با گفتن اینکه اگر خشونت‌ها کاهش نیابد روند صلح برای هر دو طرف بسیار دشوار خواهد بود، همچنین با اشاره به احتمال ادامه حضور نیروهای تروریست خارجی در افغانستان فراتر از زمان تعیین شده در توافق قطر، افزود: اگر طالبان توافق را نقض شده بداند، این گروه ممکن است حملات علیه نیروهای خارجی را نیز از سربگیرد. براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به یک سری تعهدات امنیتی، همه نیروهای تروریست آمریکایی و ناتو باید تا پایان آوریل سال 2021 خاک افغانستان را ترک کنند.

گفته شده که وزرای دفاع ناتو قرار است در نشستی دو روزه که از روز چهارشنبه آغاز شده، درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خود از افغانستان تصمیم‌گیری کنند.

کلیدواژه