دلو 30, 1399 13:41 Asia/Kabul
  • روسیه: تشکیل دولت موقت، تنها راه حل بحران افغانستان
    روسیه: تشکیل دولت موقت، تنها راه حل بحران افغانستان

روسیه اعلام کرد که تنها راه حل نهایی بحران کنونی افغانستان، تشکیل دولت موقت است.

به گزارش رادیودری، طلوع نیوز افغانستان امروز پنجشنبه به نقل از «ضمیرکابلوف» نوشت، مسکو ترجیح می‌دهد تا تمامی طرف‌های درگیر در افغانستان بر سر ایجاد یک دولت موقت به توافق برسند.

وی افزود:لازم است یک دولت ائتلافی که قادر به حل  مشکلات افغانستان باشد، تشکیل شود.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، مذاکرات صلح دوحه را ناکام خواند و گفت که مذاکرات صلح باید با حضور آمریکا، روسیه، چین و کشورهای همسایه افغانستان تشکیل شود.

وی افزود: دولت روسیه به وی ماموریت داده  در چارچوب گروه سه (آمریکا، روسیه و چین )زمینه آغاز گفت وگو بین گروهای افغان را تسهیل کند.

کابلوف گفته است در گفت وگو با خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان امکان برگزاری نشست بعدی صلح در مسکو بررسی شده است.

وی با تاکید بر آغاز گفت وگو بین دولت افغانستان و طالبان و برقراری آتش بس گفت که پافشاری طالبان درباره تشکیل امارت اسلامی باعث مزاحمت در گفت وگوهای صلح می شود.

در حال حاضر بجز دولت افغانستان احزاب سیاسی، طالبان و برخی از اعضای هیأت مذاکره نیز ایجاد دولت موقت را راه حل بحران این کشور می دانند.

گفت وگوی صلح دولت و گروه طالبان در حال حاضر در دوحه متوقف شده  است و دولت افغانستان گروه طالبان را متهم می کند که به جای گفت وگو به سفرهای سیاسی روی آورده است.

 

کلیدواژه