عبدالله عبدالله :ورزشکاران پیام‌آوران صلح هستند
(last modified 1399-11-30T11:00:29+00:00 )
دلو 30, 1399 15:30 Asia/Kabul
  • عبدالله عبدالله :ورزشکاران پیام‌آوران صلح هستند
    عبدالله عبدالله :ورزشکاران پیام‌آوران صلح هستند

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که میدان‌های ورزشی نماد وحدت و یکپارچگی مردم افغانستان است و ورزشکاران پیام‌آوران صلح و سازندگی‌اند.

به گزارش رادیو دری، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی که امروز (پنجشنبه، 30 دلو) در برنامه‌ی افتتاح یازدهمین دور مسابقات ملی تیکنواندو در کمیته ملی المپیک سخن می‌گفت، افزود: ورزشکاران در بیست سال گذشته بارها برای مردم لبخند و شادمانی هدیه داده‌ و تصویر مثبتی از افغانستان در جهان به نمایش گذاشته‌اند.دکتور عبدالله عبدالله از تلاش‌های کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران قدردانی نموده و افزود: سلامت فرد، سلامت جامعه را تضمین می‌کند. امیدوارم که صلح در کشور تأمین شود تا ورزشکاران در فضای امن و با خیال آسوده پرچم افغانستان را در جهان به اهتزاز در آورند.

عبدالله عبدالله :ورزشکاران پیام‌آوران صلح هستند

رییس شورای عالی مصالحه‌ی با اشاره به دستاوردهای ورزشی کشور در دو دهه‌ی پسین اطمینان داد که در آینده نیز فضای ورزش به تمامی گروه‌ها و اقشار به صورت یکسان مساعد خواهد بود. وی گفت: ما به همین دلیل کمیسیون ورزش و جوانان را در چارچوب شورای عالی مصالحه‌ی ملی ایجاد کردیم تا صدای ورزشکاران شنیده شده و در روند صلح بازتاب یابد.در ادامه دکتور عبدالحفیظ ولی رحیمی رییس کمیته المپیک و تربیت بدنی کشور با قدردانی از حمایت دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از ورزشکاران کشور گفت: کمیته ملی المپیک در همکاری با شورای عالی مصالحه‌ی ملی قرار است رقابت‌های ورزشی را در 34 ولایت کشور تحت عنوان «صلح برای همه» برگزار نماید.در همین حال، آقای گلاجان وفا رییس فدراسیون ملی تیکواندو با اشاره به دستاوردهای ورزشکاران تیکواندو در دو دهه‌ی پسین افزود که جوانان افغانستان مشتاق اشتراک در رقابت‌های ورزشی‌اند و می‌خواهند از این طریق بی‌زاری‌ شان را از جنگ و خشونت در کشور ابراز بدارند.

کلیدواژه