حوت 01, 1399 16:15 Asia/Kabul
  • استقبال ارگ از تصمیم ناتو برای حضور در افغانستان
    استقبال ارگ از تصمیم ناتو برای حضور در افغانستان

ارگ ریاست‌جمهوری از تصمیم کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر ادامه‌ی آموزش، مشاوره و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغان استقبال کرده است.

به گزارش رادیودری، دواخان مینه‌پال، معاون سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان امروز (جمعه، ۱ حوت) در رشته‌تویتی نوشته است که حکومت افغانستان و ناتو در برابر یک تهدید مشترک مبارزه می‌کنند. به گفته‌ی او، این تهدید مشترک از جمله القاعده، تمامی گروه‌هایی است که با طالبان روابط مستحکم دارند.

مینه‌پال همچنان گفته است که پس از توافق‌نامه‌ی دوحه، طالبان باید رابطه با القاعده را قطع می‌کرد، اما نه تنها این رابطه قطع نشده، بلکه مستحکم‌تر نیز شده است.

معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری افغانستان همچنان نوشته است: «حکومت از این فیصله‌ی ناتو که به آموزش، مشوره دهی و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه می‌دهد و به خروج نظامیان عجله نمی‌کند، استقبال می‌کند.»

نشست دو روزه‌ی وزیران دفاع ناتو که برای بررسی مأموریت این پیمان به‌صورت آنلاین برگزار شده بود، روز گذشته (پنج‌شنبه، ۳۰ دلو) پایان یافت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پایان این نشست اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان هنوز هیچ تصمیمی درباره‌ی حضور آینده‌ی نیروهای‌شان در افغانستان نگرفته‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده‌ی امریکا نیز در سخنانی، به متحدان این پیمان اطمینان داده است که امریکا با شتاب و بی‌نظمی از افغانستان خارج نمی‌شود.

در حال حاضر، به‌شمول ۲۵۰۰ نظامی امریکایی، نزدیک به ۹۶۰۰ نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند. این نظامیان به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان آموزش و مشوره می‌دهند.

کلیدواژه