حوت 03, 1399 18:53 Asia/Kabul
  • اشتراک 28 شرکت از افغانستان در نمایشگاه بین المللی گلفود 2021
    اشتراک 28 شرکت از افغانستان در نمایشگاه بین المللی گلفود 2021

نمایشگاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱ که امروز در مرکز تجارت جهانی شهر دبی برگزار شد، در آن علاوه بر شرکت های ۸۵ کشور جهان، ۲۸ شرکت تولید، پروسس و تجارت از افغانستان اشتراک کردند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، حبیب‌الله حبیبی، رئیس انکشاف بخش خصوصی وزارت زراعت آبیاری و مالداری افغانستان می‌گوید که نمایشگاه مذکور یک فرصت استثنایی و بسیار مهم به تاجران افغان جهت معرفی محصولات زراعتی و مالداری افغان به جهانیان است.

تاجران افغان به کمک اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا (USAID) و هماهنگی وزارت زراعت در این نمایشگاه اشتراک کردند و محصولات‌شان را به نمایش گذاشتند؛ این محصولات شامل زعفران، میوه خشک، گیاهان طبی، عسل و میوه‌جات پروسس شده و ده‌ها نوع محصول دیگر بود.

نمایشگاه بین‌المللی گلفود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در بخش غذا در سطح جهان است که تاجران بیش از ۸۵ کشور دنیا با محصولات‌شان در آن اشتراک می‌کنند.

قرار است امسال نیز مانند سال‌های قبل، ده‌ها هزار نفر بازدیدکننده و تاجر از این نمایشگاه بازدید کنند.

در نمایشگاه سال گذشته از محصولات افغانی استقبال شده و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دالر قرارداد ناشی از عقد قراردادهای فروش محصولات زراعتی و مالداری افغانی به دست آوردند.

قابل ذکر است که نمایشگاه بین‌المللی گلفود ۲۰۲۱ برای چهار روز از ۲۱ تا ۲۵ فبروری(3 تا7 حوت) امسال در مرکز تجارتی شهر دوبی برگزار شده است.

 

کلیدواژه