حوت 03, 1399 17:46 Asia/Kabul
  • اعتصاب‌ صرافی ها در افغانستان
    اعتصاب‌ صرافی ها در افغانستان

درخواست بانک مرکزی افغانستان از صرافان برای اخذ مجوز شرکتی و مخالفت و اعتصاب صرافی ها، تبادلات مالی مردم این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش رادیودری،  هزاران نفر از مردم افغانستان که در پی انتقال حوالجات ارزی برای افراد دیگر یا کشورهای دیگر هستند به علت تعطیلی صرافی‌ها دچار مشکل شده اند.

ادامه اعتصاب سراسری صرافی‌ها در افغانستان و متوقف شدن تبادلات ارزی، زندگی روزانه مردم این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

«محمدعلی ناصری» یکی از ساکنان کابل( پایتخت افغانستان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود یک هفته است مبلغ یک میلیون افغانی از کشور پاکستان برایش حواله شده اما به علت اعتصابات سراسری صرافی ها قادر به دریافت آن نیست.

براساس آمارها، حدود ۸۰ درصد انتقال ارز مردم افغانستان در داخل و خارج این کشور از طریق صرافی‌ها انجام می شود.

اکنون بانک مرکزی افغانستان تصمیم گرفته است، مجوز فعالیت صرافی‌ها را برای جلوگیری از پولشویی لغو و آنها را وادار به گرفتن مجوز شرکتی کند تا بتواند بر تبادلات ارز کنترل کاملی داشته باشد.

«عصمت الله کهسار» سخنگوی بانک مرکزی افغانستان در این زمینه گفت: بانک جهانی و شرکای بین المللی افغانستان از این کشور خواسته اند مجوز فردی صرافی ها را لغو کند.

«قاضی میرافغان صافی» رئیس اتحادیه صرافان افغانستان نیز روز شنبه گفت: تا زمانی که بانک مرکزی و دولت افغانستان به خواسته‌های ما توجه نکرده و مجوز اختیاری را نپذیرد، صرافی ها به اعتصاب ادامه خواهند  داد.

کلیدواژه