حوت 05, 1399 19:23 Asia/Kabul
  • برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی برای صنعت قالین افغانستان
    برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی برای صنعت قالین افغانستان

وزارت صنعت و تجارت افغانستان برای معرفی قالین کشور به بازارهای جهان و معرفی آن در بازاریابی بین المللی در سال ۱۴۰۰ خورشیدی نمایشگاه های ویژه را در کشورهای مختلف برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت افغانستان در زمینه افزایش صادرات قالین میگوید که این وزارت در سال آینده ی خورشیدی ۵ فیصد سب سایدی برای صادر کنندگان در نظر گرفته و با برگزاری نمایشگاه های ویژه ی قالین در کشورهای منطقه و جهان حجم صادرات قالین افزایش قابل ملاحظه ی خواهد یافت.
آقای غوریانی همچنین می افزاید که قالین یکی از برندهای مهم تجارتی افغانستان در سطح منطقه و جهان به شمار میرود و این وزارت تلاش دارد، هم سطح تولید و هم صادرات آن را در سال آینده ی خورشیدی افزایش دهد.
همچنین براساس آمارهای اداره ملی احصاییه و معلومات افغانستان، درسه ربع سال جاری ۳۵۸۱۴۹ مترمربع قالین به ارزش ۱۱ میلیون دالر امریکایی به  کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
وزارت صنعت و تجارت افغانستان با همکاری وزارت شهرسازی و اراضی برای رشد و توسعه سکتور قالین چهار شهرک رهایشی- صنعتی قالین را در ولایات بلخ، کابل، هرات و ننگرهار آماده کرده است. 
هم اکنون در افغانستان بیش از ۱۰۰ نوع قالین در ولایات مختلف کشور تولید می شود و در این سکتور هزاران تن که بیشتر آنان زنان می باشند مشغول به بافندگی قالین هستند.

 

 

کلیدواژه