حوت 06, 1399 14:51 Asia/Kabul
  • دستور فریب دهنده طالبان به اعضای این گروه
    دستور فریب دهنده طالبان به اعضای این گروه

کمیسیون نظامی گروه طالبان، به اعضایش در سراسر افغانستان دستور داد، تا از پناه دادن به نیروهای خارجی در صفوف‌شان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، کمیسیون نظامی طالبان در بیانیه ای هشدار دادند، هرگاه چنین کاری صورت گیرد، مسؤولان ولایتی طالبان از سمت‌های شان برکنار، واحدهای جنگی شان منحل و برای مجازات‌ به کمیسیون نظامی، معرفی می‌شوند.

این بیانیه  در حالی منتشر می شود که پیش از این علاوه بر مقامات حکومت افغانستان، برخی سازمان ها و مقامات خارجی از ارتباط طالبان با گروه های تروریستی دیگر مانند القاعده خبر داده بودند.

پیش از این  شبکه ان.بی.سی نیوز در مطلبی به نقل از ادموند فیتون براون، هماهنگ کنندۀ تیم نظارتی سازمان ملل ، نوشت که رابطه طالبان و القاعده هنوز قطع نشده است.

گروه نظارت سازمان ملل نیز چند هفته قبل گزارش کرده‌ بود که حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ نیروی گروه تروریستی القاعده در یازده ولایت افغانستان، حضور دارند و با طالبان علیه نیروهای امنیتی افغانستان می جنگند.

همچنین حدود یک ماه قبل، ریاست تفتیش وزارت خزانه داری امریکا در یک یاداشت به وزارت دفاع این کشور گفته بود که القاعده در جریان سال ۲۰۲۰ در افغانستان در حالی قوت گرفت که فعالیت‌اش را در کنار و تحت محافظت گروه طالبان ادامه می‌داد.

در همین حال، طالبان پیش از این بارها، ارتباط با گروه های تروریستی دیگر در افغانستان را تکذیب کرده بود.

 امریکا، ۲۹ فوریه سال گذشته میلادی، توافقنامۀ صلح را با طالبان امضا کرد که قطع رابطۀ طالبان با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده یکی از شرایط آن بود. 

کلیدواژه