امیرعبداللهیان: آمریکا برای افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد
(last modified Fri, 26 Feb 2021 06:29:56 GMT )
حوت 08, 1399 10:59 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: آمریکا برای افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد
    امیرعبداللهیان: آمریکا برای افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد

 دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: آمریکا برای ملت و دولت افغانستان امنیت و آرامش نمی خواهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز پنج شنبه در دیدار«عبدالطیف پدارم» رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در تهران، امنیت این کشور را امنیت ایران دانست و با تأکید بر ضرورت تمرکز بر وحدت ملی در افغانستان افزود: امنیت پایدار و صلح در افغانستان با وحدت ملی و همراهی همه گروه ها و احزاب افغانستان حاصل خواهد شد.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه  کاخ سفید برای افغانستان خیر نمی خواهد و باید بر قانون اساسی، دولت و وحدت همه گروههای افغانی تکیه کرد، تصریح کرد: ناامنی و اقدامات تروریستی در افغانستان با اتحاد همه گروه ها و اقوام افغانی از این کشور رخت خواهد بست.
عبدالطیف پدارم نیز با یادآوری روابط برادرانه دو کشور ایران و افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همسایگی با افغانستان دارای دین، زبان و فرهنگ مشترک است و ملت افغانستان هرگز همدلی و مساعدت ایران طی سالهای متمادی به مردم افغانستان را از یاد نخواهد برد.
رئیس حزب کنگره ملی افغانستان همچنین دخالتهای بیگانگان در کشورش را عامل بی ثباتی در افغانستان دانست و افزود: دخالتهای نابجای آمریکا و بعضی از کشورهای منطقه مسیر صلح و ثبات افغانستان را به خطر انداخته است.

کلیدواژه