حوت 09, 1399 09:27 Asia/Kabul
  • درخواست پلیس افغانستان از مردم برای همکاری علیه طالبان
    درخواست پلیس افغانستان از مردم برای همکاری علیه طالبان

با فرارسیدن روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی در افغانستان، نیروهای پلیس در کابل همکاری مردم با نهادهای امنیتی را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جمشید طوطاخیل، فرمانده پلیس کابل گفت: برای بهبود اوضاع امنیتی به همکاری مردم نیازمندیم.

فرمانده پلیس کابل از مردم خواست موارد مشکوک امنیتی را به نیروهای پلیس اطلاع دهند تا پیش از وقوع حوادث ناگوار از آن جلوگیری شود.

دولت افغانستان روز نهم ماه حوت را به‌نام «روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی» نام‌گذاری کرده‌است و همه‌ساله آن را گرامی می دارد.

 شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به نهم حوت روز سرباز در اعلامیه ای ، نهم حوت روز «سرباز» را به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور تبریک گفت. 
دذ اعلامیه آمده است،سربازان قهرمان نیروهای دفاعی -امنیتی کشور بیشتر از مسوولیت و رسالت‌شان در برابر مادروطن رزمیدند و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور حراست و پاسبانی کردند و مردم و دولت افغانستان، قدر فداکاری‌ها و قربانی‌های سربازان با همت خویش را می‌دانند؛ به ویژه قدر آن‌هایی‌ را که به خاطر نجات مردم در برابر هراس‌افگنان سینه سپر کردند و جام شهادت نوشیدند.
باور داريم در نتیجۀ مبارزات و جان‌بازی نیروهای امنیتی، افغانستان به صلح و ثبات پايدار خواهد رسيد. 
این در حالی است که با فرارسیدن فصل بهار به گفته کارشناسان موج حملات گروه طالبان و نیروهای دولتی افزایش یافته و هر دو طرف به نیروهای تحت امر دستور آماده باش صادر کرده اند.

کلیدواژه