گرامیداشت از روز ملی سرباز در مزارشریف+ صوت
(last modified 1399-12-10T12:37:06+00:00 )
حوت 10, 1399 17:07 Asia/Kabul

مقامات ولایت بلخ، نیروهای امنیتی و دفاعی کشورشان را توانمند تر ازآن دانستند که دشمنان افغانستان بتوانند آسیبی به این سرزمین برسانند.

 

به گزارش خبرنگار رادیودری، درمراسم گرامیداشت از روزملی سرباز ونیروهای امنیتی درشهر مزارشریف مقامات ولایت بلخ ضمن تجلیل ازاین روز نظامیان کشورشان را توانمند تر ازآن دانستند که به گفته آنان دشمنان افغانستان بتوانند آسیبی به این سرزمین وارد نمایند.

فرهاد عظیمی والی بلخ طی سخنانی ضمن قدردانی از جان فدایی های نیروهای امنیتی ودفاعی کشورش درمبارزه با توطیه های تروریستان داخلی وخارجی تاکید کرد که ملت افغانستان به هیچوجه این فدارکاری های مدافعان عزت وآزادی سرزمین شان را فراموش نخواهند کرد ودرمیادین مبارزه با بدخواهان نیروهای امنیتی شان را تنها نخواهند گذاشت.

والی بلخ همچنان مخالفان مسلح دولت که عظیمی ازآنان به عنوان دشمنان ملت افغانستان یاد کرد را ناتوان تر ازآن دانست که دربرابر نظامیان کشورش تاب مقاومت وایتسادگی داشته باشند.

استاندار بلخ دربخشی از سخنانش وضعیت امنیتی دراین ولایت را درمقایسه با سه ماه قبل رضایت بخش دانست ودرعین حال تاکید کرد که مقامات حکومتی درهماهنگی با نیروهای امنیتی ودفاعی درتلاش اند آمار جنایات ورفتارهای ضدغیرقانوی ازسوی سوء استفاده جویان وبرهم زنندگان امنیت دراین ولایت را به صفر تقرب دهند.

گفتنی است که نهم ماه حوت که روزگذشته بود درتقویم افغانستان به عنوان روزملی گرامیداشت از نیروهای امنیتی نام گزاری شده است که چند سالی است درولایات مخلتف ازاین روز طی محافل ومجالس خاص ورسمی تجلیل وگرامیداشت به عمل می آید وازاین روزبایک روزتاخیر ازسوی مقامات حکومتی درولایت بلخ وبا حضور جمع کثیری ازنظامیان گرامیداشت شد.

این هم قابل یاد آوری است که روزگذشته فرماندهی قول اردوی 209 شاهین بزرگترین مرکز نظامیان افغانستان درشمال این کشورنیز طی مراسم خاص ورسمی وبا حضور صدها تن ازنیروهای امنیتی ومقامات حکومتی، نمایندگان فعالان مدنی وخبرنگاران ازروز اختصاصی نیروهای امنیتی تجلیل وگرامیداشت به عمل آوردند.

جزئیات این  خبر در گزارش خبرنگار رادیودری کاظم حیدری:

 

کلیدواژه