حوت 12, 1399 19:02 Asia/Kabul
  • 194میلیون دلار صادرات افغانستان از طریق کریدور هوایی
    194میلیون دلار صادرات افغانستان از طریق کریدور هوایی

صادرات افغانستان از طریق کریدور هوایی به 194 میلیون دلار رسید

به گزارش رادیودری، ‌بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده است که به رغم شیوع کرونا صادرات این کشور از طریق کریدور هوایی به 194 میلیون دلار رسیده است.

طبق گزارشی که در صفحه‌ی رسمی بانک مرکزی منتشر شده، این مقدار محصولات طی ۵۱۳ پرواز به پنج کشور آسیایی و کشورهای اروپایی صادر شده است.

براساس آمار بانک مرکزی، در جریان سال گذشته‌ی میلادی سه‌هزار و ۳۵۳  تُن محصولات تولیدی طی ۸۶ پرواز به چین، دوهزار و ۸۷۵ متر تن طی ۲۰۷ پرواز به هند و ۳۱۸ متر تُن طی ۹۱ پرواز به امارات متحده عربی صادر شده است.

همچنان، ۹۰  تُن محصولات تولیدی کشور در جریان سال گذشته‌ی میلادی طی ۲۹ پرواز به عربستان سعودی، ۳۷ متر تن طی ۱۱ پرواز به ترکیه و ۶۹۵ متریک تُن طی ۱۹۱ پرواز به کشورهای اروپایی صادر شده است.

در همین حال، بانک مرکزی افغانستان گفته است که روند صادرات از طریق دهلیزهای هوایی همه‌ساله رشد داشته و حتی در جریان دوره‌ی قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرنا نیز ادامه داشته است.

بانک مرکزی تأکید کرده است که قرار است این روند در سال جاری میلادی بیشتر از پیش تقویت شود.

محصولات تولیدی افغانستان از سال ۱۳۹۶ شمسی به این طرف از طریق دهلیزهای هوایی به شماری از کشورها صادر می‌شود. نخستین‌بار، یک محموله‌ی ۶۰ تُنی فراورده‌های کشاورزی در ماه جوزای ۱۳۹۶ کابل را به مقصد دهلی‌نو، پایتخت هند ترک کرد.

کلیدواژه