حوت 13, 1399 12:27 Asia/Kabul
  • ازسرگیری فعالیت صلیب سرخ جهانی در افغانستان
    ازسرگیری فعالیت صلیب سرخ جهانی در افغانستان

صلیب سرخ جهانی فعالیت خود را در افغانستان از سرگرفت.

به گزارش رادیودری، کمیته صلب سرخ جهانی اعلام کرد که فعالیت این سازمان در افغانستان پس از مدتی تعلیق از سرگرفته شده است.

«پیر کریمر» رییس بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: با توجه به آسیب‌پذیری و مشکلات بسیار در افغانستان از جمله تغییرات اقلیمی و نیاز به کمک‌های انساندوستانه صلیب سرخ فعالیت های خود را در سرتاسر این کشور از سرگرفته شده و کمک ها برای مردم افغانستان جمع آوری خواهد شد.

این کمیته همچنان همکاری خود با اداره هلال احمر افغانی را برای سه سال دیگر نیز تمدید کرد.

«خوان پدرو»، رییس نماینده مرکزی آی سی آر سی در افغانستان گفت: کمک‌های ما در سراسر افغانستان و برای همه مردم است چه در مناطق جنگی و مناطق که زیر اداره حکومت است.

وی افزود: هدف ما کمک رسانی است و ما همواره تلاش کردیم که برای آسیب دیده ها در حالات اضطرار کمک رسانی کنیم از همین رو خواستیم به ادمه کمک‌های ما برای سه سال آینده را با اداره هلال احمر افغانی در افغانستان تمدید کنیم.

ازسوی هم اداره هلال احمر افغانی می‌گوید تنها در سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۲هزار جسد از طرف‌های درگیر جنگ را از میدان های نبرد بیرون کشیده است. این نهاد از افزایش تلفات برخاسته از نبردها درافغانستان نگرانی می‌کند.

صلیب سرخ جهانی چند ماه قبل به دلیل تهدید طالبان فعالیت خود را معلق کرده بود، اما پس از رایزنی با این گروه و تضمین طالبان برای عدم ممانعت از فعالیت ها این سازمان ماموریت خود در افغانستان را از سرگرفته است. 

کلیدواژه