حوت 15, 1399 12:59 Asia/Kabul
  • توافق برای صادرات سوخت ایران به افغانستان
    توافق برای صادرات سوخت ایران به افغانستان

والی خراسان رضوی ایران، از توافق با افغانستان برای صادرات سوخت به این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  "محمدصادق معتمدیان " والی خراسان رضوی ایران  گفت: در توافقات انجام شده با کشور افغانستان صادرات سوخت به این کشور از طریق ساخت مخازن و ایجاد خط لوله انجام می‌شود.

والی خراسان رضوی ایران افزود: وجود مرز‌های طولانی خراسان رضوی با افغانستان و ترکمنستان بویژه مرز " دوغارون " به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مرز‌های ایران که در مسیر ترانزیت کشور‌های آسیای مرکزی  قرار دارد و دروازه ورود به این منطقه است، شرایط خوبی را برای توسعه تجارت بین المللی از این ولایت بوجود آورده است.

"محمدصادق معتمدیان "،  پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای با کمک صادرکنندگان ولایت خراسان رضوی ایران  برای رفع موانع صادرات به کشور‌های افغانستان و ترکمنستان و سایر کشور‌های آسیای مرکزی را از برنامه‌های آتی در این ولایت برشمرد.

والی خراسان رضوی ایران تاکید کرد : براساس سیاستگذاری‌هایی که در سطح کلان کشور انجام گرفته، مسیر جدید ترانزیتی از مرز دوغارون و هرات افغانستان برای دسترسی جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های تاجیکستان و قرقیزستان فراهم می‌شود تا بتوان از این طریق مدیریت جدیدی در زمینه ترانزیت و رفع مشکلات منطقه داشت.

کلیدواژه