سومین نشست صلح افغانستان در مسکو برگزار می شود
(last modified 1399-12-19T07:17:22+00:00 )
حوت 19, 1399 11:47 Asia/Kabul
  • سومین نشست صلح افغانستان در مسکو برگزار می شود
    سومین نشست صلح افغانستان در مسکو برگزار می شود

سومین نشست صلح افغانستان به میزبانی روسیه به زودی در مسکو؛ پایتخت آن کشور برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رییس‌ جمهور روسیه در امور افغانستان از رهبری شورای عالی مصالحه ملی و برخی مقامات دولتی دیگر برای شرکت در نشست ترویکای که با حضور کشورهای امریکا،‌ روسیه، چین و پاکستان درباره صلح افغانستان برگزار می‌شود، دعوت کرده‌است.

نماینده ویژه رییس ‌جمهور روسیه در امور افغانستان در یک نامه رسمی گفته‌است که این نشست به تاریخ 18 مارچ/ 28 حوت در مسکو برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن را تسریع گفتگوهای صلح میان هیات‌های گفتگوکننده دولت و طالبان، رسیدن به توافق و پایان جنگ در افغانستان عنوان کرده‌است.

از سوی دیگر، فریدون خوزون؛ سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی، امروز سه‌شنبه، 19 حوت در توییترش از دعوت‌شدن مقام‌های دولتی، شورای عالی مصالحه‌ملی و شماری از چهره‌های سیاسی و رهبری گروه طالبان به نشست مسکو خبر داده‌است.

به این نشست،  دو نفر از حکومت، دو نفر از شورای عالی مصالحه‌ملی، چند نفر دیگر از رهبران جریان‌های سیاسی افغانستان که جمعا ۶-۷ نفر می‌شوند، دعوت شده‌اند.

همچنین قرار است ۵ نفر از گروه‌طالبان نیز دعوت شوند و یک مهمان از قطر هم جزو اشتراک‌کنندگان این نشست خواهد بود.

قرار است سرگئی لاوروف؛ وزیر امور خارجه روسیه میزبان این نشست صلح باشد.

این در حالی است که امریکا با ارائه یک طرح سیاسی و ارسال یک نامه غیر دیپلماتیک و تهدیدآمیز به مقام‌های دولت افغانستان، در صدد به نتیجه‌رساندن هرچه سریع‌تر روند صلح به رهبری خودش می‌باشد.

کلیدواژه