حوت 20, 1399 10:08 Asia/Kabul
  • صادرات ایران به افغانستان به حدود \'چهار میلیارد دلار\' رسیده است
    صادرات ایران به افغانستان به حدود \'چهار میلیارد دلار\' رسیده است

صادرات ایران به افغانستان به حدود "چهار میلیارد دلار" رسیده درحالی که میزان صادرات افغانستان به ایران تنها بین ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، در جلسه آنلاین روز سه شنبه میان مسؤلان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و ایران فرصت‌ها و راه‌کارهای تجارت میان دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

مسئولان ایرانی در این جلسه گفته‌اند که "طبع مصرفی" در افغانستان با ذائقه ایرانی‌ها مشابه است و افغانستان از نظر اقتصادی یک شریک خوب برای ایران است.

سایت اتاق تجارت و صنایع افغانستان به نقل از مظفر علی‌خانی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و افغانستان از این جلسه آورده که "ایران تا مرز چهارمیلیارد دالر به افغانستان صادرات داشته در حالی که تنها بین ۴۰ الی ۵۰ میلیون دالر، افغانستان به کشور ایران صادرات داشته است."

نهادهای مختلف دو کشور آمارهای متفاوت ازارزش صادرات ایران به افغانستان ارایه کرده اند، اما آنچه در همه آمارها مشترک است این‌که در سال‌های ایران جایگاه نخست صادرات کالا به افغانستان را داشته است.

در این جلسه، احمدسعید عظیمیان، معاون سرمایه‌گذاری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات از کمک آتش‌نشانی ایران در حادثه آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه قدردانی کرد و آن را "سبب استحکام روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور" دانست.

کلیدواژه