حوت 24, 1399 16:06 Asia/Kabul

۱۹تن به اتهام ارتکاب جرایم مختلف در ولایت ننگرهار بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، ضیا الحق امرخیل والی ننگرهار در نشست مشترک خبری با فضل الهادی ملکزی ریس اداره امنیت ملی این ولایت گفت: کارمندان اداره امنیت ملی ظرف یک هفته گذشته نوزده تن را به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از مربوطات این ولایت بازداشت نموده است.

والی ننگرهار گفت: در بین بازداشت شدگان چهارتن از طالبان مسلح  بنامهای عبدالفتاح، قاری عین الدین  رفیع الله و نورالرحمن که واقعات انفجار ماینهای مقناطیسی، انفجارات ماینهای کنار جاده و همچنان کشتارهای هدفمند دست داشتند و مربوط به گروه مولوی  حبیب الله مشهور به خالد یکی از فرماندهان مهم گروه طالبان که در لیست پنج هزار نفری طالبان از زندان بگرام رها شده است،  میباشند.

والی ننگرهار افزود: همچنان دوازده تن از طالبان دیگر با مدارک و شواهد و سلاح ومهمات بازداشت شده و یک تن بنام رحمت الله مربوط به گروه داعش که از منزل اش سه عدد واسکتهای انتحاری و یک عدد ماین خود ساخته بشکه ای کشف وبدست امده است.

والی ننگرهار گفت: تحقیقات اولیه این افراد تکمیل شده و همه به جرمهای شان اعتراف نموده وبرای کسب معلومات و اجرات لازم به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شده اند.

والی ننگرهار در حالی از بازداشت نوزده تن از افراد طالبان و گروه داعش در ولایت ننگرهار خبر میدهد که صبح روز یکشنبه دو تن از افراد مسلح ناشناس یک پولیس را در مربوطات ناحیه دوم ویکی از محلات پرازدحام شهر جلال اباد  به ضرب گلوله به قتل رسانید و سلاح پولیس را نیز با خود بردند. 

گزارش آصف خبرنگار رادیودری:

 

کلیدواژه