حوت 24, 1399 17:57 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری های اقتصادی میان افغانستان و اوکراین
    گسترش همکاری های اقتصادی میان افغانستان و اوکراین

وزیر توسعه اقتصادی اوکراین در دیدار با وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفته که کشورش علاقمند است تا همکاری های دوجانبه اقتصادی میان دو کشور گسترش یابد.

به گزارش رادیودری، وزیر صنعت و تجارت افغانستان که در راس هیاتی به اوکراین سفر کرده، با پتراشکو اهور وزیر توسعه‌ی اقتصادی، تجارت و زراعت اوکراین دیدار و روی گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و زراعتی بحث و تبادل‌نظر کرد.

نثاراحمد غوریانی در این دیدار گفت که هدف از سفر هیأت دولتی، سکتور خصوصی افغانستان به اوکراین، اشتراک در دومین جلسه‌ی کمیسیون بین‌الحکومتی افغانستان - اوکراین و بحث روی گسترش همکاری اقتصادی، تجارتی و زراعتی میان دو کشور می‌باشد.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت که در افغانستان زمینه‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در سکتورهای مختلف وجود دارد و سرمایه‌گذاران اوکراینی، می‌توانند در این بخش ها سرمایه‌گذاری نمایند.

او افزود که بسیار خرسندیم که این‌ بار در پروتوکول بحث ادغام منطقوی و توسعه‌ی تجارت و ترانزیت شامل گردیده و اوکراین علاقمندی ‌اش را برای جست‌وجوی راه‌های وصل‌شدن به راه‌ لاجورد نشان داده است.

پتراشکو اهور وزیر توسعه‌ی اقتصادی، تجارت و زراعت جمهوری اوکراین نیز در این دیدار گفت که دولت اوکراین نیز خواهان گسترش همکاری‌های دوجانبه، در عرصه‌های مختلف با افغانستان می‌باشد.

اهور افزود که برگزاری نشست‌های اول و دوم کمیسیون بین‌الحکومتی اوکراین - افغانستان، آغازگر همکاری‌های دوجانبه در راستای گسترش همکاری اقتصادی، زراعتی، صنایع و تجارتی - ترانزیتی میان دوکشور به شمار می‌رود.

کلیدواژه