حوت 24, 1399 18:06 Asia/Kabul
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی 5ولایت افغانستان با بارش برف
    مسدود شدن راه های مواصلاتی 5ولایت افغانستان با بارش برف

وزارت فواید عامه افغانستان اعلام کرد که به دلیل بارش برف راه مواصلاتی در پنج ولایت مسدود شده است.

به گزارش رادیودری، وزارت فواید عامه افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۲۴ حوت با نشر اطلاعیه‌ای گفته‌است که در ولایت بدخشان، تعدادی از مسیرها در ولسوالی‌های کوهستان، راغستان، یاوان و یفتل به‌دلیل برف‌باد و طوفان مسدود شده‌است.

به گفته این وزارت، مسیر کوهستان در کوتل‌های «زردنو پسپل» و «اشتوک»، مسیر راغستان در کوتل «دو دره»، مسیر یاوان در کوتل‌های «کجی» و «خم و درنگ» و مسیر یفتل در کوتل «شکرلب» و «صوفیه» مسدود است.

وزارت فواید عامه افغانستان افزوده است که در پنجشیر کوتل «انجمن» نسبت برف‌باد و بادکویه و در بغلان هم کوتل «پلفی» به‌دلیل ریزش برف‌کوچ به‌روی رفت‌وآمد مسدود شده است. اما مسیر ولسوالی‌های اشکمش تخار و گذرگاه نور بغلان که به‌دلیل برف‌کوچ مسدود شده بود، پاک‌کاری و به‌روی ترافیک باز شده است.

براساس اعلام این وزارت، کوتل «بکک» در غور به‌دلیل برف‌بادها و مسیر ولسوالی‌های چهارکنت و مارمل بلخ نیز در کوتل‌های «سفید» و «تکیه» به‌خاطر طوفان و برف‌باد به‌روی رفت‌وآمد مسدود شده است.

همچنین وزارت فواید عامه افغانستان گفته‌است که مسیر «متک» الی بامیان در ساحه‌ ولسوالی شینواری پروان که در چهار نقطه‌سرک به‌روی ترافیک مسدود شده‌بود، پاک‌سازی و در یک خط باز شده‌است.

افزون بر آن، این وزارت گفته‌است که شاه‌راه سالنگ نیز در یک خط به‌روی وسایط مسافربری باز شده است. این شاه‌راه به‌دلیل برف‌باری سنگین و وزش باد شدید شب گذشته به‌روی ترافیک مسدود شده‌بود.

این در حالی است که روز گذشته ریاست هواشناسی افغانستان درباره احتمال بارش برف و باران و جاری‌شدن سیلاب‌های آنی در ۳۰ ولایت کشور به‌شمول سالنگ‌ها هشدار داده‌بود.

کلیدواژه