معرفی نمایندگان دولت افغانستان برای حضور در نشست صلح مسکو
(last modified 1399-12-25T06:59:53+00:00 )
حوت 25, 1399 11:29 Asia/Kabul
  • تعیین نمایندگان دولت افغانستان برای حضور در نشست صلح مسکو
    تعیین نمایندگان دولت افغانستان برای حضور در نشست صلح مسکو

چهار تن از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به نمایندگی از دولت، در مذاکرات صلح مسکو اشتراک خواهد کرد.

به گزارش رادیودری، یک منبع معتبر حکومتی به رسانه ها گفته است که محمد معصوم استانکزی، نادر نادری، متین بیگ و حبیبه سرابی به نمایندگی از دولت افغانستان در نشست مسکو شرکت خواهند کرد.

این در حالیست که کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته در چهارمین نشست خود، تشکیل جلسه دادند تا ترکیب هیات مذاکره‌کننده از سوی حکومت افغانستان را برای شرکت در مذاکرات صلح مسکو تعیین کند.

عبدالله عبدالله رییس شواری عالی مصالحه ملی در جلسه روز گذشته گفته بود که افغانستان باید درباره‌ی طرح پیشنهادی «دولت انتقالی صلح» توسط امریکا، موضع روشن و واحد داشته باشد. 

قرار است در تاریخ ۱۸ ماه جاری میلادی/28حوت نشستی در مورد صلح افغانستان در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شود. محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه‌ چند روز پیش گفته بود که این نشست در حمایت از روند صلح افغانستان برگزار می‌شود.

براساس دعوت‌نامه‌ی روسیه، دو نفر به نمایندگی از حکومت، دو نفر به نمایندگی از شورای عالی مصالحه‌ی ملی، شش یا هفت نفر به نمایندگی از چهره‌ها و رهبران جریان‌های سیاسی و پنج نفر به نمایندگی از طالبان در این نشست دعوت شده‌اند. برخی از کشورهای منطه و امریکا نیز در این نشست دعوت شده‌اند.

در همین حال حامد کرزی رئیس جمهور پیشین نیز برگزاری این نشست را یک اقدام نیک دانست و گفته بود که با خرسندی در این نشست اشتراک خواهد کرد.

 طالبان هنوز درباره نمایندگان خود که قرار است در دو نشست مسکو و ترکیه شرکت کنند، چیزی اعلام نکرده‌اند.

کلیدواژه