یادواره شهدای مجاهدین انقلاب اسلامی افغانستان در مشهد برگزار شد
(last modified 1395-08-08T10:58:37+00:00 )
عقرب 08, 1395 15:28 Asia/Kabul
  • یادواره شهدای جهاد انقلاب اسلامی افغانستان در مشهد
    یادواره شهدای جهاد انقلاب اسلامی افغانستان در مشهد

بیست‌ودومین یادواره شهدای جهاد انقلاب اسلامی افغانستان با محوریت شهدای منطقه «خیر دوزان» هرات شب گذشته با حضور گسترده صدها نفر از مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در حسینیه هراتی‌ها برگزار شد.

دربیست‌ودومین یادواره شهدای جهاد انقلاب اسلامی افغانستان با محوریت شهدای منطقه «خیر دوزان» که جمع زیادی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و همچنین روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی جامعه مهاجر حضور داشتند، از طرف «هئیت رزمندگان حزب الله افغانستان(جلسه یاد یاران)» از خانواده‌های شهدای قلعه خیردوزان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«سید جواد وحیدی» مسئول «مرکز پژوهشی مهدیت» در هرات، در این مراسم ضمن اشاره به پیشینه مبارزات مردم مجاهد افغانستان گفت: مجاهدین واقعی هیچ وقت جنگ طلب و جنگ سالار نبودند و هیچ گاه برای منافع مادی و رسیدن به قدرت تلاشی نداشتند.

وحیدی در ادامه افزود: امروز اگر در مقابل حرکت‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان دین خدا، یک حرکت محکم و قوی به وجود بیاوریم تا جامعه خود را از احتیاج اقتصادی به دشمنان رهایی ببخشیم و عزت به دست بیاوریم نوعی جهاد و مبارزه انجام دادیم که باید آن را جدی بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ‌های تحمیلی دشمنان اسلام در منطقه اشاره کرد و افزود: باعث تاسف است که این جنگ‌ها در جغرافیای جهان اسلام صورت می‌گیرد و کشورهای اسلامی هزینه فراوانی برای این جنگ‌ها متحمل شدند.

سید جواد وحیدی تاکید کرد: امروز در صحنه جنگ میدانی، پیروزی جبهه مقاومت و تقویت وی بر همگان آشکار شده است و در جهان مکتب اهل بیت(ع) معرفی شدند.

«محمد تقی توکلی» از فعالان فرهنگی جامعه مهاجر در سخنانی به مختصات جغرافیای منطقه خیردوزان هرات، شهدا و مجاهدین آن منطقه اشاره کرد و گفت: در زمان جهاد، این روستا پذیرای خیل عظیم مدافعان میهن اسلامی افغانستان بود و این منطقه بارها به خاطر حضور نیروهای مجاهدین مورد حمله هوایی و توپخانه دشمن قرار گرفت.

وی ادامه داد: مجاهدان بزرگی در سال‌های جهاد از این منطقه برای دفاع از حریم اسلام به پا خواستند که بسیاری نیز شربت شهادت نوشیدند.

کلیدواژه