اعزام هیات دولتی از کابل به غور برای بررسی جنایت داعش
(last modified Sat, 29 Oct 2016 12:51:27 GMT )
عقرب 08, 1395 17:21 Asia/Kabul
  • اعزام هیات دولتی از کابل به غور
    اعزام هیات دولتی از کابل به غور

به دنبال کشتار بی رحمانه ی سی و شش غیر نظامی توسط تروریستان وابسته به گروه داعش در ولایت غور ، ریاست جمهوری افغانستان از اعزام هیاتی بلندپایه از کابل به این ولایت خبر داد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،بر اساس خبرنامه ای که توسط دفتر ریاست جمهوری افغانستان منتشر شده است :"یک گروه بلند پایه دولتی برای بررسی حادثه ی تروریستی و خونین ولایت غور ، راهی این ولایت می شود.

این خبرنامه می افزاید : محمد اشرف غنی رییس جمهوی افغانستان  در یک ویدیو کنفرانس با مقام های امنیتی و محلی ده ولایت کشور از اعزام یک هیات بلندپایه دولتی به ولایت غور خبرداد.

در این ویدیو کنفرانس ، رییس جمهورغنی یک بار دیگر انجام اعمال وحشیانه و کشتار مردم بی دفاع در کشور بویژه در ولایت غور را محکوم کرد و با مردم این ولایت ابراز تسلیت و همدردی نمود.

این خبرنامه با نقل قول از رییس جمهور افغانستان می افزاید : همه ی مردم در سراسر افغانستان به خاطر این حادثه دردناک شدیدا متاثر شده و به منظور دلجویی و کمک به خانواده های شهدا و مجروحین حادثه ی غور، هیاتی به این ولایت اعزام خواهد شد افزون بر این که  برای از بین بردن لانه های تروریست ها، عملیات های نظامی راه اندازی می شود و نیز قاتلین مردم افغانستان براساس قانون مجازات خواهند شد.

 گفتنی است که سه شنبه هفته گذشته عناصر گروه تروریستی داعش سی و شش غیرنظامی که بیشتر آنان دهقان و چوپان بودند را در نزدیکی شهر فیروزکوه ولایت غور به گروگان گرفتند و ساعاتی بعد تمامی این ۳۶ نفر را به گلوله بستند .

پس ا ز این جنایت بود که خانواده‌های قربانیان با تجمع در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور خواستار دستگیری و مجازات عاملان این جنایت شدند.آنها مسئولان محلی ولایت غور را به بی‌کفایتی در مدیریت درست اوضاع جاری غور متهم کرده و خواهان برکناری مقامات این ولایت شدند.

کلیدواژه