غنی: هرگز اجازه نمی‌دهم حقوق خبرنگاران ضایع شود
(last modified 1399-12-27T11:05:26+00:00 )
حوت 27, 1399 15:35 Asia/Kabul
  • غنی: هرگز اجازه نمی‌دهم حقوق خبرنگاران ضایع شود
    غنی: هرگز اجازه نمی‌دهم حقوق خبرنگاران ضایع شود

رئیس جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خبرنگار گفت، اجازه نمی‌دهد زیر هیچ عنوانی، حقوق خبرنگاران ضایع شود.

به گزارش رادیو دری، به نقل از دفتر رسانه‌ ای ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه (27 حوت) در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خبرنگار گفت،قانون اساسی کشور آزادی بیان را تضمین کرده است و افغانستان در سطح کشورهای منطقه در رتبه بندی جهانی آزادی رسانه‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است.

 غنی افزود:"من در بخش حمایت‌های حقوقی و معنوی از خبرنگاران و فعالیت آزاد رسانه‌ها هدایت مشخص داده بودم، عفو جریمه‌های مالیاتی رسانه‌ها، اقدام جدی برای رسیدگی به دوسیه‌های خشونت علیه خبرنگاران، تامین امنیت خبرنگاران، کمک به صندوق حمایت از خبرنگاران و ایجاد کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها از مجموعه اقدامات حکومت به شمار می‌رود."

او همچنین یادآور شد که قانونمند شدن فعالیت خبرنگاران مطابق قانون کار  مهم  است و  تطبیق این کار مستلزم حمایت مالکان رسانه‌ها است.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که اتحادیه‌های صنفی خبرنگاران همراه با مسئولین ذیربط دولتی، روی بسته‌های مشخص حمایتی گفتگو کنند تا برای خبرنگاران فضای مصوون فراهم شود.

رییس جمهور همچنین از خبرنگاران خواسته که برای معیار سازی فعالیت‌ها خود تلاش کنند.

کلیدواژه