ابراز نگرانی آمریکا از خروج نیروهایش از افغانستان
(last modified Wed, 17 Mar 2021 13:19:15 GMT )
حوت 27, 1399 17:49 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی آمریکا از خروج نیروهایش از افغانستان
    ابراز نگرانی آمریکا از خروج نیروهایش از افغانستان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از خروج  نظامیان این کشور از  افغانستان ابراز نگرانی کرد .

به گزارش رادیو دری به نقل از  روزنامه واشنگتن پست،  وزارت دفاع  امریکا  خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را خطرناک خواند و مدعی شد این امر منجر به جنگ داخلی ، افزایش حملات  تروریستی  و وخیم تر شدن اوضاع این کشور می شود . 

رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در بخشی از سخنانش، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تا ماه مه/ثور 1400 را دشوار خواند.

وی در خصوص بررسی توافق رئیس‌جمهور سابق آمریکا با طالبان، که بر مبنای آن آمریکا باید همه نظامیان خود را تا اول مه (11 ثور) از افغانستان در صورت رعایت شرایط از سوی طالبان خارج کند، گفت: در حال تصمیم‌گیری درباره زمان خروج آن‌ها (نظامیان آمریکایی از افغانستان) هستم.

واقعیت این است که توافق رئیس‌جمهور سابق به خوبی مذاکره نشده بود و بنابراین ما در حال رایزنی با متحدان خود و همچنین دولت هستیم و این تصمیم‌گیری در حال انجام است. 

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: خروج همه نیروها تا اول مه دشوار است، ممکن هست اما دشوار است. 

این وزارتخانه  بدون اشاره به حضور شکست خورده امریکا در افغانستان در دو دهه گذشته  اعلام کرد  اکنون زمان مناسب برای خروج  نظامیان امریکا از افغانستان  نیست.  

این درحالیست که امریکا در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم ، تامین امنیت و استقرار صلح  به افغانستان لشکرکشی کرد و از ان زمان تاکنون نه تنها امنیت ، صلح برقرار نشده بلکه روزبه روز افغانستان ناامن تر و حملات و جنگ و کشتار گسترش می یابد.

کلیدواژه