حمایت کرزی از حکومت موقت افغانستان
(last modified 1399-12-28T10:30:45+00:00 )
حوت 28, 1399 15:00 Asia/Kabul
  • حمایت کرزی از حکومت موقت افغانستان
    حمایت کرزی از حکومت موقت افغانستان

رییس جمهوری سابق  افغانستان از دولت موقت در این کشور حمایت کرد .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا ، حامد کرزی  که به منظور شرکت در نشست مسکو درباره صلح افغانستان در روسیه به سر می‌برد، در حاشیه این نشست گفت: تشکیل دولت  موقت می‌تواند زمینه دست‌یافتن به یک توافق سیاسی میان حکومت و طالبان را فراهم کند و این گروه در حکومت سهیم  شود.

رییس جمهوری پیشین  افغانستان  تاکید کرد حمایت او از حکومت موقت به هیچ عنوان به این معنا نیست که نظام نابود  شود؛ بلکه باید مردم در چارچوب  نظام دموکراتیک باهم متحد شوند.

این در حالی است که دولت موقت، ایده مورد حمایت آمریکا و روسیه است و به نظر می رسد که یکی از محورهای مهم نشست های مسکو و استانبول نیز همین ایده باشد.

 وزیر امور خارجه امریکا اخیرا در نامه‌ای شدیداللحن و هشدارآمیز به اشرف غنی، از او خواست که گام های سریعی را در راستای تحقق این طرح (  تشکیل دولت موقت ) بردارد. 

نامه مداخله جویانه آنتونی بلینکن  ، واکنش تند مقام های افغانستان را برانگیخت و امرالله  صالح معاون اول  اشرف غنی تاکید  کرد  صلح آمرانه را نمی پذیرد.

رئیس جمهوری افغانستان  نیز با هرگونه تلاش برای دولت موقت، مخالفت کرده و گفته است که قدرت را تنها از مسیر انتخابات به جانشین‌اش منتقل می‌کند.

کلیدواژه