حوت 29, 1399 14:59 Asia/Kabul
  • برکناری وزیر داخله افغانستان و تغییر در وزارت دفاع
    برکناری وزیر داخله افغانستان و تغییر در وزارت دفاع

ریاست جمهوری افغانستان وزیر داخله‌ را برکنار و فرمانده ستاد مشترک ارتش را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد.

به گزارش رادیو دری،   محمد اشرف غنی در دو فرمان جداگانه ، « حیات الله حیات » والی سابق قندهار را به عنوان وزیر جدید داخله افغانستان به جای « مسعود اندرابی » تعیین کرد ، هرچند در این فرمان به علت  برکناری اندرابی  اشاره ای نشده است .

مسعود اندرابی چندماه قبل از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفته بود .همچنین اشرف غنی در فرمانی دیگر ، محمدیاسین ضیا رییس ستاد ارتش افغانستان را  به عنوان سرپرست وزارت دفاع تعیین کرد ه است ، یاسین ضیا همزمان به عنوان رییس ستاد ارتش نیز انجام وظیفه خواهد کرد .

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که براساس حکم ریاست جمهوری و پیشنهاد وزارت داخله ، محمدایوب سالنگی به عنوان معاون اول وزارت داخله تعیین شده است.

شورای امنیت ملی اعلام کرده  است که این تغییرات با هدف ایجاد اصلاحات لازم در  بخش های امنیتی ،بهبود وضعیت امنیتی، محافظت از جان و مال مردم  انجام گرفته است.

این در حالیست که در چند هفته گذشته بسیاری از مناطق افغانستان از جمله  کابل ناامن ترشده و جنگ ، حملات خونین و ترورهای هدفمند  گسترش یافته و  همین امر باعث نگرانی مردم و شخصیت های سیاسی و مذهبی افغانستان شده است .

کلیدواژه